پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی در قائمشهر برگزار شد/ قرآن نقشه راه زندگی و نجات انسان است\

پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی در قائمشهر برگزار شد/ قرآن نقشه راه زندگی و نجات انسان است

  • کد خبر: 2111103170
  • چاپ
  • انتشار: 10 خرداد 1402 - 10:15

پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی و آئین تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم با حضور دکتر سلگی معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران،آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار قائمشهر و مسئولین در سالن آمفی تئاتر شهرداری قائمشهر برگزار شد.

 

قرآن نقشه راه زندگی و نجات انسان است

به گزارش استناد نیوز، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم از مجموعه شهرداری تشکر کرد که علاوه بر اقدامات عمرانی و خدمات عمومی در سطح شهر به کارهای فرهنگی هم اهتمام می ورزند.

آیت الله علی معلمی با اعلام اینکه قرآن کتاب حیات بخش، نور و زندگی است، گفت: خواندن قرآن از هر کتاب دیگری سزاوارتر است زیرا نقشه راه زندگی و نجات انسان است.

امام جمعه قائمشهر تکریم از قاریان قرآن ، آموزگاران قرآنی و قاریانی که با اخلاص تلاوت می‌کنند را بسیار سزاوار اعلام کرد.

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه خداوند به انسانی که وظیفه اش را به درستی انجام دهد اجر می دهد، گفت: همچنین استقامت داشتن در مسیر حق منجر به پیشرفت می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته توجه دولت مردان به ماهیت غرب بوده که این شیوه با ماهیت انقلاب سازگار نبوده است، گفت: اما هم اکنون و در طی دو سال؛ چشم دوست و دشمن متوجه محوریت جمهوری اسلامی ایران  و همچنین تغییرات در خاورمیانه شده است.

فرهنگ قرآنی توطئه های دشمن را خنثی می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این مراسم، گفت: امروزه توجه به فرهنگ قرآن باطل السحر توطئه ها و دسیسه های دشمنان است که علیه ملت ایران طراحی می کنند.

دکتر روح الله سلگی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته عده ای دین ستز به دنبال آن بودند که ملت ایران را از معنویت دچار تهی کنند ، گفت: دشمن با راه اندازی جنگ رسانه ای علیه ملت ایران تلاش کرد  تا به ارزش ها و هنجارهای قرانی آسیب بزند و مردم را از معنویت و تلاوت قران دور کنند اما توجه به این ارزش ها می تواند، نقشه های آنان را خنثی کند.

وی در ادامه به ولادت امام رضا علیه السلام اشاره ای کرد و افزود : حضور پربرکت امام رضا علیه السلام یک کانون معنوی و قلب تپنده دنیای تشییع است که مردم  با توسل به امام رئوف به دنبال گره گشائی مشکلاتشان هستند.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه از زمان حضور پربرکت امام رضا علیه السلام  در خراسان شاهد تکامل، عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) هستیم، افزود: همچنینن جریان های مختلف با محوریت امام رئوف به سمت انسجام و اتحاد حرکت می‌کند.

فرماندار قائمشهر هم در این مراسم با بیان اینکه شاهد پنجمین دوره تکریم از چهره های قرآنی و بیست و سومین جشنواره قرآنی نسیم حیات در این شهرستان هستیم، گفت: در جشنواره های گذشته از ۳۰ تن از افرادی که در این مسیر تلاش کرده اند، تقدیر به عمل آمده است.

جواد مولایی قرا افزود: این شهرستان در برنامه های تلاوت مجلسی استان مازندران میزبان برنامه چهاردهیمن  تا هفدهمین تلاوت های مجلسی مازندران و همچنین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی بوده است.

فرماندار قائمشهر با اعلام اینکه دوری از قرآن، موجب گمراهی انسان می شود، گفت: همچنین خواندن قرآن انسان را از کجی و گمراهی نجات می دهد.

معاون اداری و مالی شهرداری قائمشهر هم در این مراسم، افزود: در سنوات گذشته در بحث فرهنگی و قرآنی بیست و دومین و بیست سومین جشنواره قرآنی نسیم حیات، شانزدهمین  و هفدهمین جشنواره تلاوت مجلسی، جشنواره اردیبهشت مقاومت، نخستین یادواره شهدای منتسب به شهرداری قائمشهر برگزار شد.

حمید رضا خنکدار در پایان به مراسم عید غدیر اشاره ای کرد و گفت: با حمایت شورا و شهرداری نخستین جشنواره فرهنگی و قرآنی رضوان" ویژه کارکنان و خانواده های شهرداری های شهرهای استان مازندران " برگزار خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار