بیمارستان 100 تختخوابی دیالیز بابل با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است\
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل؛

بیمارستان 100 تختخوابی دیالیز بابل با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است

  • کد خبر: 2111103184
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1402 - 16:20

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه بیمارستان دیالیز طاهره وایگانی با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، گفت: این مرکز در فضایی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع  و در ۳ طبقه و با ظرفیت 100 تخت در حال ساخت است.

 

به گزارش استناد نیوز، دکتر سید علی مظفرپور روز چهارشنبه در تور رسانه ای بازدید از پروژه های علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی دارای 24  تختخواب است که به بیماران دیالیزی خدمت ارائه می دهد، افزود:  مرکز دیالیز طاهره وایگانی در فضایی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع  و در ۳ طبقه و با ظرفیت 100 تخت در حال ساخت است.

وی گفت: با راه اندازی تجهیزات و تخت های دیالیز این مرکز در 6 ماه نخست امسال می توانیم شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بابل تنها بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور است از فعال بودن 120 تخت در این بیمارستان خبر داد.

دکتر مظفرپور با اعلام اینکه این بیمارستان پذیرش بستری 40 تا 60 درصد از بیماران شهرها و استان های هم جوار را دارد، افزود: همچنین ۸۰ درصد از بیماران شهرها و استان های دیگر در این بیمارستان به صورت سرپایی پذیرش و درمان می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان جدید امیرکلا  دارای ۱۲۰ تخت است که در مواقع بحرانی به  154 تخت افزایش پیدا می کند، افزود: این پروژه در فضایی به مساحت چهار هزار  و ۲۰۰ متر مربع و در  ۶ طبقه در حال ساخت است.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ شروع آغاز شد که به دلایلی متوقف ماند و در سال گذشته هم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سر گرفته شده، ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست دولت سیزدهم تسریع در پروژه های نیمه تمام بوده بنابراین این طرح، هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیز یکی در حال ساخت است.

دکتر مظفرپور ابراز امیدواری کرد تا این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی در خصوص اعتبار اولیه این طرح ، گفت: 35 میلیارد تومان برای این طرح از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین اعتبار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص تنها مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور هم، گفت: در این بیمارستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کودک متولد شده است .

دکتر مظفرپور با اعلام اینکه عملیات اجرایی ساخت این طرح ده  سال گذشته آغاز شده بود که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، ادامه داد: هم اکنون این طرح با 80 درصد پیشرفت فیز یکی در حال ساخت است.

وی بیان کرد: برای تکمیل  و تجهیزات این طرح ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با تحقق این اعتبار بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح  و بهره برداری این طر ح باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر مظفرپور به دانشکده جدید دندان پزشکی بابل اشاره ای کرد و ادامه داد: این دانشکده در فضایی به مساحت پنج هزار  و 200 متر مربع و در پنج طبقه و با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام است، گفت: از 29 پروژه در حال ساخت حوزه بهداشت و درمان؛ 22 پروژه تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص ساختمان طب سنتی با بیان اینکه این ساختمان در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع  و در سه طبقه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، افزود: در مرحله اول برای این طرح  ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که برای تکمیل این طرح هم حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته دکتر مطفرپور از هشت دانشکده طب سنتی یک دانشکده در بابل واقع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان در خصوص پروژه نمایشگاه دائم فرهنگی این دانشگاه که دارای فضای ۴۵۰ متر مربع است ، گفت : تاکنون برای این طرح ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر هم برای تکمیل تجهیزات این طرح نیاز است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار