۳۵ موکب مازندرانی برای زائران اربعین حسینی برپا می شود\

۳۵ موکب مازندرانی برای زائران اربعین حسینی برپا می شود

  • کد خبر: 2111103375
  • چاپ
  • انتشار: 01 شهریور 1402 - 13:49

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به استقرار ۳۵ موکب مازندرانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: ۱۵ موکب در مسیر پیاده روی، ۱۵ موکب در کربلای معلی، یک موکب در سامرا، دو موکب در نجف اشرف و دو موکب در مرز مهران مستقر می‌شوند.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز ، روح الله سلگی به ثبت نام ۵۲ هزار مازندرانی تاکنون در سامانه سماح نام نویسی اشاره و خاطرنشان کرد: این استان به تناسب جمعیت ششمین استان کشور در اعزام زائران اربعین حسینی است.
جانشین ستاد اربعین استان مازندران با بیان اینکه ۳ هزار مازندرانی نیز به عنوان خادم به کربلا اعزام شدند، گفت: کمک‌های مردم و خیران استان با ۲۵۰ کامیون به عراق ارسال شد که این میزان کمک‌های مردمی قابل قدردانی است، اما عمده کار را مردم عراق در زمان حضور انبوه زائران انجام می‌دهند.
اعزام ۳۵ موکب اربعین از مازندرانسلگی به تمهیدات صورت گرفته در هماهنگی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اختصاص قطار اربعین نخستین بار در مازندران از ساری به کرمانشاه در بازه زمانی ۹ تا ۱۷ شهریور و تامین بلیت ۲۳۰۰ زائر متقاصی پرواز هوایی برای عتبات عالیات اشاره کردو گفت: نخستین بار با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد؛ دو پرواز نیز از فرودگاه شهدای رامسر زائران را به نجف اشرف منتقل کند.
وی با اشاره به تسهیل گری در تدارکات اربعین در دریافت کمک‌ها از بخش خصوصی و خیران، افزود: خیران مازندران ۲۰ تن گوشت قرمز، ۲۰ تن گوشت مرغ، ۱۰ تن روغن، ۳۰۰ هزار بطری آب و ۳۵ دستگاه خودروی یخچال دار را در اختیار موکبان قرار دادند و در پویش مرهم زائر در استان هم دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان دارو تامین کردند و ۲۴۰ کادر درمان نیز برای خدمات رسانی به عتبات عالیات اعزام و مقرر شد در هر موکب ۳ تا ۴ نفر به عنوان کادر درمان حضور پیدا کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار