افتتاح مدرسه آموزشی علینقی کنی در قائمشهر / درآمد و عواید موقوفات در همان شهر هزینه می شود\

افتتاح مدرسه آموزشی علینقی کنی در قائمشهر / درآمد و عواید موقوفات در همان شهر هزینه می شود

  • کد خبر: 2111103543
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1402 - 22:35

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ از افتتاح کارگاه آموزشی هنرستان علینقی کنی به مناسبت هفته وقف خبر داد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، علی فتحی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اعلام اینکه از دهم تا شانزدهم مهرماه هفته وقف نامگذاری شده است، افزود: به مناسبت هفته وقف کارگاه آموزشی هنرستان دکتر علینقی کنی که یکی از بزرگترین پروژه های موقوفی در سطح این استان است، به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه این کارگاه جدید در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع احداث شد، گفت: کارگاه هفت کلاسه با سرمایه گذاری هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات تکمیل و ساخته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر میزان هزینه صرف شده برای خرید تجهیزاتی از قبیل ۱۵ عدد چرخ خیاطی، کامپیوتر و غیره را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد .

فتحی اعلام کرد: تمام هزینه های صرف شده برای ساختمان و  تجهیزات از محل درآمد موقوفه دکتر علینقی کنی بوده است.

این کارگاه آموزشی سیزدهم مهرماه افتتاح می شود .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه به مناسبت هفته وقف همایش یاوران وقف در این شهرستان برگزار می شود گفت: ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات در بیمارستان های این شهرستان دیگر برنامه این هفته است که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و فرماندار قائمشهر برگزار می شود .

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر، ادامه داد: به مناسبت هفته وقف بازسازی چهار سوئیت زائرسرا بقعه امام زاده محمد (ص) تکمیل و به بهره برداری می رسد.

اجرای امینانه نیات واقفین وظیفه اصلی متولیان

فتحی در ادامه به اجرای امینانه نیات واقفین اشاره ای کرد و گفت: در محرم و صفر امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل نیات واقف برای کمک هزینه جلسات عزاداری و  اطعام دهی هزینه شده است .

وی گفت: از محل اجرای نیت واقفین هم نسبت به پرداخت کمک هزینه  دارو بیماران نیازمند این شهرستان اقدام کرده ایم .

توزیع ۴۰۰ بسته آموزشی در مهر تحصیلی

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر به توزیع ۴۰۰ بسته آموزشی بین دانش آموزان آبرومند این شهرستان اشاره ای کرد و افزود: برای تهیه این بسته ها ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شد که از محل اجرای درآمد موقوفات بوده است.

فتحی اعلام کرد: همچنین با مشارکت هیات محبان و کمیته امداد نسبت به توزیع ۱۸۰ بسته دیگر هم اقدام کرده ایم.

۲ وقف جدید امسال ثبت شد

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نه وقف ثبت شد تعداد وقف ثبت شده در امسال را ۲ وقف اعلام کرد .

فتحی با اشاره به وجود ۲۲۰ موقوفه منفعتی گفت که ۶۸۰ موقوفه انتفاعی داریم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته ۶۰۲ قرارداد اجاره موقوفی در این شهرستان ثبت شد، گفت: امسال در این مدت با همکاری دهیاران ۶۷۲  قرارداد منعقد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته درآمد موقوفات ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است، گفت : در ۶ ماه نخست امسال این درآمد به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار