قطب کشاورزی کشور به صنایع تبدیلی این بخش نیاز دارد\
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی؛

قطب کشاورزی کشور به صنایع تبدیلی این بخش نیاز دارد

  • کد خبر: 2111103552
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1402 - 07:45

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جایگاه ویژه استان مازندران در حوزه کشاورزی و تولیدات آن گفت که برای استفاده حداکثری و بهینه از تولیدات این بخش استقرار و ایجاد صنایع تبدیلی ضرورت دارد .

به گزارش استناد نیوز، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اعلام اینکه نمایندگان کمک حال برای اقدامات اجرایی هستند، گفت: وظایف قانونی نمایندگان پیگیری مطالبات 

مردمی است زیرا اقدامات کوچک و بزرگ را مردم از ما مطالبه دارند بنابراین ما هم باید پاسخگو آنان باشیم .

منصور علی زارعی کیایی به مزیت های اصلی این استان اشاره ای کرد و گفت : بیش از نیمی از جمعیت این استان به کار کشاورزی مشغول هستند و ما در این استان حدود ۴۷۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی داریم .

وی با اعلام اینکه امروز کشاورزی نیازمند یک تغییر اساسی است و باید از کشاورزی سنتی به پیشرفته تبدیل شود، افزود : اگر این اقدام به درستی انجام نشود بنابراین نمی توان نسبت به بالا بردن کیفیت اقدام کرد .

عضو کمیسیون کشاورزی با اعلام اینکه از ابتدای امر تمام تلاشمان را به کارگیری کرده ایم تا شورای سیاست گذاری بخش کشاورزی را فعال کنیم ، افزود : ایجاد صنایع تبدیلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که به همین منظور پیگیر زمین ۴۰ هکتاری تحت عنوان شهرک صنعتی صنایع تبدیلی شده ایم .

زارعی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت با یک مشکل اساسی مواجه هستیم که بحث تغییر کاربری است ، ادامه داد: در اینجا اجازه نداده ایم تا زمین کشاورزی به صنعت تبدیل شود اما باید زمینه ایجاد سرمایه گذاری در بخش صنعت را فعال کنیم و همچنین افراد را به سمت زمین های کشاورزی سوق دهیم .

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام گفت: در دولت سیزدهم بنا شد تا کمتر به دنبال پروژه های جدید برویم بلکه باید پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساندیم و طبق ماده ۲۳ قانون ایجاد پروژه جدید باید این مجوز را داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی عنوان کرد: پروژه زباله سوز که از سال ۹۰ آغاز شده یود قبل از دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است .

وی با اشاره به اینکه در بحث برنج به خودکفایی رسیده ایم، ادامه داد : از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج تولیدی در کشور یک میلیون مختص مازندران است برای اینکه بتوانیم این عدد را به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسانیم نیاز به سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد تومانی است .

زارعی با اشاره به اینکه بزرگترین طرح گردشگری رودخانه کشور در مرکز استان در حال انجام است، گفت: این رودخانه به مساحت حدود ۱۰ میلیون متر مربع و ۴۵ کیلومتر طول در حال انجام است که فاز نخست آن توسط شهرداری انجام شد و در این طرح به دنبال آن هستیم تا کمترین آسیب به تغییر کاربری زده شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار