آغاز عملیات اجرایی ۳۰ واحد مسکن نهضت ملی در سوادکوه\

آغاز عملیات اجرایی ۳۰ واحد مسکن نهضت ملی در سوادکوه

  • کد خبر: 2111103593
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1402 - 11:52

همزمان با سفر شهرستانی استاندار مازندران به سوادکوه ،‌کلنگ احداث ۳۰  واحد نهضت ملی مسکن در این شهرستان به زمین زده شد.

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز ، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران،امروز یکشنبه در شانزدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به شهرستان سوادکوه سفر کرد.

 در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌ کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

 

استاندار مازندران در مراسم کلنگ زنی ۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر زیراب از گفت: به دلیل نبود زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن با مقداری تاخیر مواجه است .

سیدمحمود حسینی پورافزود‌:‌برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین موردنیاز توسط اداره راه و شهرسازی فراهم می شود .

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در شهرستان سوادکوه تا ۲۰۰ واحد آمادگی داریم که در آینده نزدیک عملیات اجرایی و ساخت و ساز آغاز می شود.

استاندار مازندران تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان را ۴۵۰ نفر اعلام کرد و گفت که علاوه بر تسهیلات ارائه شده تسهیلات جدید اضافه شد که با این امتیاز می توان این طرح را تکمیل کرد.

حسینی پور بیان کرد: دولت برای افرادی که در بافت فرسوده و کسانی که خود مالکی هستند امتیاز خوبی ارائه داده است و در این خصوص شهرداری ها باید اطلاع رسانی لازم را انجام دهند .

طرح ۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن در فضایی به مساحت ۱۰۹۲ مترمربع و ۴۱۹۳ متر مربع مسکونی احداث می شود .

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

 

 

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار