تداوم موفقیت ورزشکاران معلول در گرو حمایت از مسوولان است \

تداوم موفقیت ورزشکاران معلول در گرو حمایت از مسوولان است

  • کد خبر: 2111103688
  • چاپ
  • انتشار: 16 آبان 1402 - 13:43

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در کشور ناشی از حوادث و سوانح می‌باشد و توانمندی و تداوم موفقیت ورزشکاران و مدال آوران دارای معلولیت، تلاش و حمایت مسوولین را می‌طلبد گفت که تا موجب ارتقای سطح ورزش در استان شود.

به گزارش استناد نیوز، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در آیین تجلیل از قهرمانان و افتخار آفرینان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو که در بهزیستی مازندران برگزار شد ضمن تبریک و تقدیر از تلاش و موفقیت درخشان کاروان فرزندان ایران، بویژه فرزندان غیور دیار علویان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، گفت: زمانیکه بحث ورزش مطرح می‌شود بی درنگ کلمه سلامتی در ذهن نقش می‌بندد و ورزش نقش مهمی در ایجاد جامعه‌ای سالم و شاداب دارد.

او با اشاره به نقش مثبت نهاد خانواده بر موفقیت ورزشکاران توانمند دارای معلولیت، افزود: نقش خانواده‌ها در موفقیت فرزندان غیر قابل انکار است و ارتباط و حمایت‌های عاطفی و اجتماعی خانواده‌ها تاثیر بسزایی در خودکارآمدی و توانمندی ورزشکاران دارای معلولیت دارد.

 مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: بسیاری از معلولیت‌ها در کشور ناشی از حوادث و سوانح می‌باشد و توانمندی و تداوم موفقیت ورزشکاران و مدال آوران دارای معلولیت، تلاش و حمایت مسوولین را می‌طلبد تا موجب ارتقای سطح ورزش در استان شود.

بریمانی، ورزش را از جمله مناسب‌‍ترین روش‌ها برای ورود افراد دارای معلولیت به بطن جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی برای حضور فعال و نشان دادن خودباوری افراد دارای معلولیت در جامعه وجود دارد مانند حوزه‌های هنری، علمی و ورزشی که می‌توانند موجب تقویت حس خودباوری، اعتماد به نفس، استقلال و شهروندی در این عزیزان شود.

او با بیان اینکه این افراد با توجه به محدودیت جسمی، دست از تلاش برنداشته و مراحل ترقی را در زمینه ورزشی به سرعت می‌پیمایند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم، گامی کوچک در راستای تجلیل از تلاش‌ها و افتخار آفرینی ورزشکاران دارای معلولیت استان است که موجب افزایش میزان علاقمندی و الگو پذیری سایر افرادی می‌شود که به خودباوری نرسیده اند. منبع / صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار