برگزاری انتخابات سالم منوط به تسلط عوامل اجرایی به قوانین است\

برگزاری انتخابات سالم منوط به تسلط عوامل اجرایی به قوانین است

  • کد خبر: 2111103701
  • چاپ
  • انتشار: 21 آبان 1402 - 12:09

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت دقت در مراحل برگزاری انتخابات، گفت:‌ تسلط عوامل و دست اندرکاران به قوانین می تواند در برگزاری سالم تر این رویداد مهم سیاسی تاثیر گذارد.

 

به گزارش استناد نیوز، ‌ سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات مازندران در ساری افزود:‌ برای این منظور مسوولان اجرایی انتخابات می بایست مطالعه دائم و همیشگی قوانین انتخابات را مورد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: تسلط بر قانون انتخابات علاوه بر اینکه زمینه انتخابات سالم تر را فراهم می کند از اتخاذ تصیمات اشتباه می کاهد و بر جامعیت و مقبولیت بیشتر انتخابات می افزاید.

استاندار مازندران از "آموزش" به عنوان موضوع بسیار مهم در روند برگزاری انتخابات پیش رو یاد کرد و گفت: این موضوع می بایست بسیار جدی گرفته شود و تک تک مسوولان اجرایی به ویژه افرادی که مسوولیت صندوق آرا را دارند باید آموزش ببینند و نباید کوچکترین کاهلی و کاستی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات استانی انتخابات می بایست مباحث راهبردی که در سطح استان قابل بهره برداری است مطرح شود تا ستادهای انتخابات شهرستانی از آنها الهام بگیرند.

حسینی پور کمیته پشتیبانی انتخابات به عنوان یکی از حوزه های مهم نام برد و گفت:‌ در این حوزه می بایست فعالیت ها به صورت جدی تر پیگیری و رصد شود تا کم و کاستی در زمان برگزاری انتخابات بوجود نیاید.

وی از مسوولان و دست اندرکاران این کمیته خواست تا اکنون و چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پیش رو امکانات تمامی بخش ها را رصد کنند تا کم و کاستی در این زمینه مرتفع شود و در زمان برگزاری انتخابات مشکلی بوجود نیاید.

از ستاد انتخابات مازندران، ‌۷۴۸ نفر در مازندران برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نهایی انجام دادند که ۵۲۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود، قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار، نکا، گلوگاه و بهشهر، تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد، نور و محمودآباد، نوشهر، چالوس و کلاردشت، بابل، آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمانبندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۶۱ شهر و حدود سه هزار روستا سکونت دارند. منبع / ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار