فعال شدن ستاد اشتغال در ادارات مازندران با محوریت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی\

فعال شدن ستاد اشتغال در ادارات مازندران با محوریت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

  • کد خبر: 2111103723
  • چاپ
  • انتشار: 25 آبان 1402 - 09:38

نخستین جلسه کمیته تخصصی در ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با محوریت بررسی راهکارهای تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع به ریاست حسن خیریانپور،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران و با حضور سیدحسین درویشی،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیران کل دستگاه های مربوطه استان و سایر اعضاء در استانداری برگزار شد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه امسال با توجه به تاکید استاندار اهتمام خود را در اشتغال فارغ التحصیلان بیکار گذاشتیم عنوان کرد که همه تلاش خود را باید برای تقلیل نرخ بیکاری مخصوصاً در جامعه فارغ التحصیلان بیکار به کار ببندیم.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان مازندران به ۶.۴ تقلیل پیدا کرده در صورتی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۹ است و از ۳۸۶۸۲ نفر مورد اشتغال یافته که در سامانه وزارت کار ثبت شده است ۴۸۰۴ نفر فارغ التحصیل بیکارهستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران عنوان کرد: ما در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ و ۴ درصدی به پارک علم و فناوری اختصاص دادیم که جامعه هدف ما اشتغال فارغ التحصیلان بیکار و افرادی که در حوزه حرفه‌های دانش بنیان و کسانی که در حوزه فناوری‌های نوین نقش دارند بود.

وی خاطر نشان کرد: که دانشگاه‌های سراسر استان باید نسبت به متناسب سازی رشته‌ها و درآموزش و پرورش هدایت تحصیلی در اولویت امور قرار گیرد.

خیریانپورگفت: نسبت به لزوم ایجاد مراکز جوار کارگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حرفه‌های پر استقبال دوره‌های مهارتی برگزار شود و دستگاه‌ها در راستای تعهد اشتغال تمرکز ویژه‌ای داشته باشند و ستادی را تحت عنوان ستاد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار ایجاد کنند.

درادامه سید حسین درویشی مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای مازندران، از جدیت برای اجرای آموزش‌های مجازی خبر داد و افزود: در۶ ماهه دوم سال جاری ۴۳ میلیارد ریال، برای ایجاد کارگاه‌های مجازی و هوش مصنوعی (سیمیلاتور) جهت ارائه آموزش های مهارتی به گروه‌های هدف آموزش و پرورش، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و دانش آموختگان از ۱۹ گروه هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران تخصیص داده شد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار