تشدید بارش ها و احتمال سیلاب در ۲ استان شمالی\

تشدید بارش ها و احتمال سیلاب در ۲ استان شمالی

  • کد خبر: 2111103743
  • چاپ
  • انتشار: 06 آذر 1402 - 16:30

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تشدید بارش باران و برف و کاهش دما در استان‌های مازندران و گلستان، نسبت به اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط سنگ از ارتفاعات و سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش استناد نیوز، براساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی فردا (سه‌شنبه) موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و رخداد مه در ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان می‌شود.

این شرایط جوی موجب اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.

تشدید بارش‌ها صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال را به دنبال دارد.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه شده است.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر در این شرایط جوی ضروری است. منبع / ایرنا 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار