گسترانده شدن چتر حمایت بهزیستی مازندران بر سر دختران و زنان بدسرپرست\

گسترانده شدن چتر حمایت بهزیستی مازندران بر سر دختران و زنان بدسرپرست

  • کد خبر: 2111103752
  • چاپ
  • انتشار: 09 آذر 1402 - 09:15

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، گفت: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی زمینه را برای پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی این کودکان فراهم کنند.

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی با اشاره به راه اندازی خانه امن جهت ارائه خدمات تخصصی توسط سازمان بهزیستی به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده و همچنین زنان خشونت دیده، گفت: این مراکز نسبت به نگهداری موقت زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده خانگی اقدام و با حمایت های آموزشی، توانمندهای آنان را ارتقا داده و ورود به چرخه طبیعی زندگی را برایشان فراهم می کنند.

وی هدف کلی این مراکز را افزایش حمایت های روانی، اجتماعی و اقتصادی جهت توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان خشونت دیده و بازپیوند آنها با خانواده عنوان کرد و افزود: حمایت از زنان آسیب دیده که دچار بحران خشونت شده اند و ساماندهی مجدد خانواده، تحکیم، تقویت و بازسازی نظام خانواده‌ هدف اصلی این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، خاطر نشان کرد: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی زمینه را برای پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی این کودکان فراهم کنند.

وی ادامه داد: همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان (25 نوامبر/ 4 آذر ) بهزیستی مازندران برنامه های مختلفی برگزار می‌کند که در سال جاری نیز نشست تخصصی حمایت های روانی اجتماعی از زنان و دختران در معرض خشونت برای کارشناسان مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی در شهرستان ساری برگزار شد. 

 مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان تصریح کرد: از شهروندان عزیز درخواست می‌گردد موارد مربوط به خشونت خانگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی و ... را از طریق تماس با خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 اعلام نمایند تا در صورت نیاز از خدمات رایگان این مرکز بهره مند شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار