ساخت آزادراه هفت تن به سورک اندرخم تملک مسیر\

ساخت آزادراه هفت تن به سورک اندرخم تملک مسیر

  • کد خبر: 2111103909
  • چاپ
  • انتشار: 01 بهمن 1402 - 18:30

آزادراه قائمشهر به ساری به طول ۴۲ کیلومتر طرحی که بهره برداری از آن به عنوان عامل اساسی در کاهش بار ترافیک جاده های منتهی به قائمشهر از آن یاد می شود بخاطر عدم تملک اراضی در مراحل اجرا پیشرفت خوبی نداشته است.

به گزارش استناد نیوز، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران روز یکشنبه در بازدید از آزادراه ساری به قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه استان مازندران با همه پیشرفت های که در بعضی از حوزه ها داشت اما متاسفانه در بحث آزادراه با توسعه خوبی مواجه نبوده است ، افزود: در بحث آزادراه تقریبا با بی مهری مواجه شده ایم .

احمد توکلی از محور ساری به قائمشهر به عنوان یک محور پرتردد و دارای ترافیک های شهری و برون شهری یاد کرد که علاوه بر ایجاد مشکلات برای شهروندان گاهی منجر به تصادف و فوت هم شده است. 

توکلی به طرح ارائه شده برای ایجاد آزادراه هفت تن به سورک که از شهرهای قائمشهر، ساری و میاندورود عبور می کند اشاره ای کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۱ آغاز شده بود اما به دلایلی که اصلی ترین آن آزاد نبودن بستر راه بود، این پروژه پیشرفت خوبی نداشته و باعث شد تا در این پروژه هم دولت و هم سرمایه گذار متحمل ضرر و زیان شوند.

وی از مالکینی که در مسیر این پروژه اراضی دارند و مالک هستند تقاضا کرد تا نهایت همکاری را داشته باشند .

توکلی ادامه داد : همچنین از دستگاه های دولتی هم می خواهم تا همکاری لازم داشته باشند چرا که این آزادراه ۴۲ کیلومتر است که با بهره برداری از آن شاهد اولین آزادراه استاندارد مازندران خواهیم بود که نقش مهمی در کاهش بار ترافیک و دسترسی آسان به کریدور شمال و جنوب خواهد داشت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برآورد اولیه بودجه برای این پروژه در سال ۹۱ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود ، گفت که هم اکنون به ۲۷ هزار میلیارد ریال رسیده است .

توکلی زمان ساخت این پروژه را به مدت پنج سال اعلام کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در پایان مهم ترین مشکلات این پروژه را آزادسازی مسیر راه و تامین مصالح و غیره اعلام کرد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار