به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود ذخایر خونی در مازندران\

به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود ذخایر خونی در مازندران

  • کد خبر: 2111104008
  • چاپ
  • انتشار: 30 بهمن 1402 - 10:51

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به سرمای هوا در ۲ هفته اخیر و کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون استان، گفت: ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی سیر نزولی یافته است و با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش استناد نیوز، عبدالله محمدی فیروزجایی با بیان اینکه این استان شمالی علاوه بر گردشگر پذیر بودن، حدود ۱۴ هزار بیمار خاص را تحت پوشش قرار می دهد که به همین جهت مصرف خون زیاد است، افزود: ذخایر خون خیلی زود تنزل پیدا می‌کند.

 

او تاکید کرد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در ۲ شیفت صبح و عصر و مراکز اهدای خون بهشهر، قائم شهر، تنکابن، نور، چالوس و رامسر از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند.

 

محمدی ادامه داد: مرکز اهدای خون بابلسر روز‌های فرد هفته و مرکز گلوگاه روز‌های شنبه و چهارشنبه و مرکز جویبار نیز پنج شنبه‌ها صبح تا ظهر باز بوده و آماده خونگیری از داوطلبان هستند.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران از قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: امیدواریم مثل همیشه و با حضور مردم نوعدوست سراسر استان بتوانیم پیش از شروع ماه مبارک رمضان، ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را در استان مازندران به وضعیت مطلوب برسانیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار