بررسی شانس مدال و رقبای حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم المپیک ریو\
  • آغاز رقابت های کشتی آزاد المپیک

بررسی شانس مدال و رقبای حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم المپیک ریو

  • کد خبر: 21223
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1395 - 12:23

پس از ناکامی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک آزادکارهای کشتی در اوزان 57 و 74 کیلوگرم از امروز ساعت 18:00 برای افتخار آفرینی روی تشک مسابقات خواهند رفت

 

به گزارش استناد نیوز، در وزن 57 کیلوگرم ما حسن رحیمی را داریم که از کشتی گیران پر امید ما در المپیک ریو است. رحیمی که در 3 سال گذشته همواره روی سکوی مسابقات جهانی بوده و در این بین مدال طلای سال 2013 جهان را در کارنامه دارد امید زیادی دارد تا به موفقیت های خود در المپیک هم ادامه دهد و با صید یک مدال خوش رنگ از ریو خلاء خود در المپیک 2012 را جبران و ویترین افتخارات خود را کامل کند.

 

قرعه حسن رحیمی در المپیک 2016

در وزن 57 كيلوگرم كه 20 كشتي گير حضور دارند، حسن رحيمي در گروه دوم، پس از استراحت در دور نخست در دور بعد به مصاف «گارنيك مناتساكانيان» از ارمنستان مي رود و در صورت پيروزي بر اين كشتي گير در دور سوم با برنده كشتي ميان «ويكتورلبدف» قهرمان جهان از روسيه و «سانديپ تومار» از هند كشتي خواهد گرفت.  در گروه رحيمي «يانگ كيونگ ايل» قهرمان جهان از كره شمالي، «بونه رودريگوئز» دارنده مدال برنز جهان از كوبا و «باياخبايار اردنبات» دارنده مدال برنز جهان حضور دارند.

 

تحلیل رقبای رحیمی و مدعیان قهرمانی

در گروه رحیمی کشتی گیران سرشناس و مدعی حضور دارند که می توان به قهرمان کهنه کار روس ها یعنی «ويكتورلبدف» اشاره کرد کشتی گیری که پیش از المپیک خبر محرومیت او منتشر شد اما در نهایت جواز حضور در این رویداد را گرفت، او طلای 2010 و 2011 و همچنین برنز 2009 و 2015 جهان را در کارنامه دارد و حالا در سن 28 سالگی آماده برای المپیک است.

*دیگر مدعی این وزن در گروه رحیمی «يانگ كيونگ ايل» 27 ساله قهرمان 2009 و 2014 جهان و دارنده برنز المپیک گذشته از كره شمالي خواهد بود.

*«بخبایار اردنبات» مغولستانی هم که موفق شد در سال گذشته مدال برنز جهان را بگیرد در گروه رحیمی قرار دارد.

 

در گروه اول این وزن هم چند کشتی گیر سرشناس حضور دارند از جمله «ولادیمر خينچيگاشويلي» قهرمان 2015 و نایب قهرمان 2014 جهان و دارنده مدال نقره المپيك لندن از گرجستان که با 25 سال سن در اوج آمادگی به سر می برد، اما ولادیمر هم برای رسیدن به فینال راه سختی را پیش رو دارد چرا که «حاجی علی اف» آذربایجانی برای المپیک از وزن 61 به 57 کیلوگرم آمده است. علی اف قهرمان مسابقات جهانی 2 سال گذشته در یک وزن بالاتر است.

«ولادمير دوبوف» دارنده مدال نقره سال 2013 و برنز 2014 جهان در وزن 61 کیلوگرم از بلغارستان که او هم برای از دست ندادن المپیک به 57 کیلوگرم آمده دیگر مدعیان گروه اول هستند.

 

به طور کلی توازن در بین گروه ها برقرار شده و نمیتوان به راحتی در مورد این وزن پیش بینی داشت اما با توجه به حضور خینچیاشویلی در گروه دیگر که قبلا رحیمی را مغلوب کرده بود باید امیدوار باشیم تا بار دیگر رحیمی لبدوف روس را در دور سوم مغلوب کند و تا راه برای او هموار شود. رحیمی زیرگیری قهار است و اگر آمادگی سال های گذشته را داشته باشد و کشتی آزاد مانند فرنگی با افت شدیدی مواجه نشود باید یکی از مدال های این وزن را برای رحیمی کنار گذاشت که امیدواریم آن مدال طلایی باشد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار