بررسی قرعه وزن 65 کیلوگرم و شانس مدال میثم نصیری\
  • روز پایانی کشتی آزاد المپیک

بررسی قرعه وزن 65 کیلوگرم و شانس مدال میثم نصیری

  • کد خبر: 21226
  • چاپ
  • انتشار: 31 مرداد 1395 - 10:56

مراسم وزن کشی آخرین روز رقابت های کشتی آزاد در المپیک برگزار شد و کشتی گیران اوزان 65 کیلوگرم و 97 کیلوگرم حریفان خود را شناختند.

به گزارش استناد نیوز، تیم کشتی آزاد به هدایت رسول خادم در 2 روز گذشته با طلای حسن یزدانی، نقره کمیل قاسمی و برنز حسن رحیمی و با کسب 3 مدال در 4 وزن عملکرد خوبی داشت و در روز آخر به دنبال افتخار آفرینی میثم نصیری و رضا یزدانی است تا پس از مدت ها نتیجه ای تاریخی را برای کشتی آزاد رغم بزند. در ادامه به بررسی قرعه میثم نصیری می پردازیم و رقبای اصلی او را معرفی می کنیم تا مشخص شود میثم نصیری روی کاغذ چقدر شانس کسب مدال دارد.

 

قرعه نصیری در وزن 65 کیلوگرم

در این وزن 21 كشتي گير حضور دارند. ميثم نصيري در پايين جدول ابتدا به مصاف «بوريسلاو نوواچكوف» از بلغارستان مي رود و در صورت پيروزي بر اين كشتي گير در كشتي بعد بايد با «فرانكلين گومز» دارنده مدال نقره جهان از پورتوريكو كشتي بگيرد و در صورت پيروزي بر اين حريف در دور سوم بايد به مصاف برنده «اختيار نوروزاف» دارنده مدال نقره جهان از ازبكستان و «آدام باتيروف» كشتي گير روسي الاصل بحرين برود. در گروه نصيري «سوسلان رامونوف» قهرمان جهان از روسيه نيز حضور دارد.

 

بررسی مدعیان اصلی کسب مدال در این وزن

میثم نصیری کار بسیار سختی برای کسب مدال در المپیک پیش رو دارد. شاید یکی از برتری هایی که نصیری نسبت به سایرین دارد ناشناخته بودن اوست که قطعا کمتر مورد آنالیز قرار گرفته و رقبا کمتر با سبک کشتی او آشنایی دارند. نصیری برای المپیکی شدن سید احمد محمدی را از پیش رو برداشت که خود محمدی در چند سال اخیر از مدعیان این وزن به حساب می آمد بنابراین اگر روز روز او باشد برای کسب مدال بدون شانس هم نیست.

 

* از مدعیان کسب مدالی که در گروه نصیری قرار دارند می توان به «سوسلان رامونوف» قهرمان سال 2014 و نایب قهرمان 2015 جهان از روسيه، «اختيار نوروزاف» دارنده مدال نقره جهان در سال گذشته از ازبكستان نام برد. نصیری اگر بتواند در نبرد احتمالی مقابل نوروزاف در دور سوم موفق شود می تواند حداقل شانس بالایی برای برنز داشته باشد اما اگر مغلوب شود با توجه به حضور رامونوف روس احتمال حذف نصیری از المپیک هم بالا می رود.

 

* در بالای جدول کشتی گیران سرشناسی حضور دارند که نصیری تنها در صورت سعود به فینال با یکی از آنها مبارزه خواهد داشت.

«فرانك چاميزو» كشتي گير كوبايي الاصل ايتاليا كه قهرمان سال گذشته جهان است و یک بار هم در وزن 55 کیلوگرم در سال 2010 با پیراهن تیم ملی کوبا به مدال برنز رسیده بود! ، «ديويد صفريان» قهرمان جهان در سال 2013 از ارمنستان به همراه «طغرل عسگراف» قهرمان المپيك لندن و دارنده نقره 2011 جهان از دیگر مدعیان این وزن می باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار