قرعه سخت پلنگ جویبار برای به چنگ آوردن مدال المپیک / جویبار سومین مدال را از یزدانی می خواهد\
  • روز پایانی کشتی آزاد المپیک

قرعه سخت پلنگ جویبار برای به چنگ آوردن مدال المپیک / جویبار سومین مدال را از یزدانی می خواهد

  • کد خبر: 21227
  • چاپ
  • انتشار: 31 مرداد 1395 - 11:50

دیشب مراسم وزن کشی آخرین روز رقابت های کشتی آزاد در المپیک برگزار شد و 2 کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم و 97 کیلوگرم به روی باسکول رفتند و حریفان خود را شناختند.

 به گزارش استناد نیوز، تیم کشتی آزاد به هدایت رسول خادم در 2 روز گذشته با طلای حسن یزدانی، نقره کمیل قاسمی و برنز حسن رحیمی و با کسب 3 مدال در 4 وزن عملکرد خوبی داشت و در روز آخر به دنبال افتخار آفرینی میثم نصیری و رضا یزدانی است تا پس از مدت ها نتیجه ای تاریخی را برای کشتی آزاد رغم بزند. در ادامه به بررسی قرعه رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی و رقبای او می پردازیم.

بررسی قرعه رضا یزدانی در المپیک ریو

در وزن 97 كيلوگرم كه 19 كشتي گير حضور دارند، رضا يزداني در دور اول به مصاف «ابراهيم بلوكباشي» كشتي گير مطرح ترك مي رود و در صورت پيروزي بر اين حريف در دور بعد بايد با برنده كشتي ميان «ختاگ گازيموف» قهرمان جهان آذربايجانی و «رادوسلاو باران» از لهستان كشتي بگيرد. در گروه يزداني «آنزور بولتوكايف» كشتي گير سرشناس روس ها، «والري آندريتسف» عنواندار از اوكراين و «خودربولگا دورجخاند» نايب قهرمان جهان از مغولستان حضور دارند.

بررسی مدعیان اصلی کسب مدال المپیک در وزن 97 کیلوگرم

رضا یزدانی کشتی گیر با تجربه و عنواندار کشتی آزاد ایران که 2 طلای وزن 96 کیلوگرم در سال های 2011 و 2013 و همچنین 2 برنز سال های 2007 و 2006 در وزن 84 کیلوگرم را در کارنامه دارد تنها مدال المپیک را در ویترین افتخارات خود کم دارد، مدالی که خوشرنگترین آن در المپیک لندن باید بر سینه ی او می درخشید اما یک اتفاق و یک مصدومیت شدید در نیمه نهایی او را در کمال شایستگی در حالی که رقیبان اصلی خود را در مراحل قبل شکست داده بود از ادامه مسابقات بازداشت تا یزدانی 32 ساله را با انگیزه برای جبران آن اتفاق به ریو بکشاند.

* باید گفت تمام مدعیان این وزن به غیر از «كايل اسنايدر» قهرمان 2015 جهان از آمريكا، در گروه یزدانی قرار دارند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید اسنایدر را از حالا یک پای فینال بدانیم!

* صف طولانی قهرمانان در گروه یزدانی با توجه به سن بالایی که دارد راه را برای او دشوار می کند امیدواریم یزدانی 32 ساله از نظر قوای جسمانی و نفس تا پایان المپیک با مشکل مواجه نشود بخصوص که عمده برتری او نسبت به رقبا همین قوای جسمانی و زیرهای سررو و انفجاری اوست. البته نکته قابل توجه در این وزن سن بالای اکثر مدعیان است!

معرفی مدعیانی که در گروه یزدانی قرار دارند:

* «ختاگ گازيموف» 33 ساله آذربايجانی با کوله باری از مدال و تجربه یکی از مدعیان اصلی این وزن است، او در 4 سال اخیر همواره روی سکوی قهرمانی این وزن قرار داشت اما موفق به کسب مدال طلا نشد. تنها طلای او در مسابقات جهانی سال 2010 بود. گازیموف همچنین مدال برنز سال های 2008 و 2012 المپیک را هم در کارنامه دارد. گازیموف در فینال مسابقات جهانی 2013 مغلوب رضا یزدانی ما شد.

* دیگر مدعی این وزن «آنزور بولتوكايف» كشتي گير 30 ساله روس ها است که جایگزین عبدالسلام گادیسف سرشناس شده، بولتوكايف مدال برنز سال 2013 را در کارنامه دارد.

* «والري آندريتسف» نایب قهرمان المپیک لندن و نفر سوم سال 2014 جهان از اوكراين با 29 سال سن مدعی دیگر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار