محمد بنا موفق یا ناکام؟! / نظر رئیس فدراسیون کشتی\
  • عملکرد کشتی فرنگی با محمد بنا

محمد بنا موفق یا ناکام؟! / نظر رئیس فدراسیون کشتی

  • کد خبر: 21241
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1395 - 22:56

در روزهای بعد از المپیک همواره از شکست کشتی فرنگی در المپیک سخن گفته می شود از 3 مدال طلایی در لندن که به 2 برنز در ریو تبدیل شد!

به گزارش استناد نیوز، تا پیش از المپیک 2012 لندن هیچ فردی از کشتی فرنگی انتظار کسب مدال طلا نداشت از نظر بودجه هم بین کشتی آزاد و فرنگی در خود فدراسیون تبعیض فرآوانی شاهد بودیم و شاید تک مدال های برنز هم برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ها یک موفقیت به حساب می آمد، اما به یکباره و پس از المپیک 2012 با درخشش خیره کننده ای که شاگردان محمد بنا داشتند کشتی فرنگی تبدیل به امید اصلی کاروان ورزش ایران در المپیک شد!

همه نگاه ها به سمت کشتی فرنگی و محمد بنا جلب شد و القاب و نشان های فراوانی که هر روزه به او تعلق می گرفت! کشتی فرنگی با محمد بنا اوج گرفت اما در ریو با 2 برنز ناکام شناخته شد و محمد بنا مورد سرزنش های فرآوان قرار گرفت، جدای از بحث کارشناسی و خود محوری های بنا نباید به یکباره گذشته فراموش شود، نباید فراموش شود که در المپیک 2008 پکن، 2004 آتن، 2000 سیدنی و... کشتی فرنگی حتی به یک مدال هم نرسیده بود و تنها مدال المپیکی کشتی فرنگی توسط رحیم علی آبادی در المپیک 1972 مونیخ کسب شده بود، تا اینکه با کشتی گیرانی که محمدبنا از پایه آموزش داده بود در لندن درخشید. نباید فراموش کرد که 5 مدال از 6 مدال تاریخ کشتی فرنگی در المپیک با هدایت محمدبنا بدست آمده است.

 

اما نظر رسول خادم در مورد نتایج مشتی فرنگی و عملکرد محمد بنا در المپیک چیست؟

رئیس فدراسیون کشتی در مورد کسب دو مدال برنز تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک ریو اظهار داشت: همه مردم عزيز ايران بخوبي مي دانند كه حضور در مسابقات بزرگ، هميشه با موفقيت مورد انتظار همراه نيست. فراز و نشيب در ورزش قهرماني، بخشي از ذات ورزش قهرماني است، و بزرگترين مربيان و قهرمانان ورزش در جهان نيز، اين فراز و فرود را تجربه مي كنند.

در اين مدت محمد بنا و قهرمانان تيم ملي كشتي فرنگي، براي آماده سازي لازم، با تمام توان زحمت كشيدند. قهرمانان تيم ملي كشتي فرنگي ايران، فرزندان بزرگ  و افتخار آفرين تيم هاي ملي كشتي ايران در حال حاضر بوده و هستند. آنها تمامي آبروي خود را به ميدان مبارزه آورده بودند. اعضای محترم شوراي فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي نيز تلاش نمودند، بدليل شرايط خاص تيم ملي كشتي فرنگي، كه در سه وزن فاقد سهميه المپيك بود، و برنامه هاي فني فشرده اي را بايد با حضور در رقابتهاي گزينشي، جام جهاني كشتي فرنگي، و تورنمنت هاي آماده سازي دنبال مي نمود، نهايت همكاري را، حتي با گذشتن از نظرات فني خود، با كادرفني تيم ملي داشته باشند.


وی ادامه داد: من مطمئن هستم با ارزيابي دقيق اعضای شوراي فني، و برداشت هاي فني سرمربي تيم ملي از وضعيت تيم در المپيك، بزودي سرمايه هاي ارزشمند كشتي فرنگي براي كسب افتخارات بزرگ، مجدداً سازماندهي خواهند شد.


خادم تاکید کرد: محمد بنا يكي از سرمايه هاي فني بزرگ ورزش كشور و يك مربي حرفه اي است.، بنا سرمربي باغيرتي است.ضمن احترام به تمامي نظرات پيشكسوتان و كارشناسان محترم كشتي فرنگي كشور، بعنوان عضو كوچكي از خانواده بزرگ كشتي، تقاضا دارم نقد عملكرد فني موجب نشود جايگاه فني و افتخارات اين سرمربي عزيز فراموش شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار