جلوگیری از هدررفت اعتبارات با منطقی نمودن هزینه های سلامت\

جلوگیری از هدررفت اعتبارات با منطقی نمودن هزینه های سلامت

  • کد خبر: 216380
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1398 - 00:24

استنادنیوز؛مدیرکل بیمه سلامت مازندران منطقی نمودن هزینه ها در بخش سلامت را یکی از راهکارهای مهم بیمه سلامت در جلوگیری از هدررفت اعتبارات برشمرد و افزود: در غیر این صورت هیچ منابعی پاسخگوی تامین هزینه های بخش سلامت نخواهد بود

به گزارش استنادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، در راستاي طرح تکريم ارباب رجوع و به منظور تسهيل در دسترسي آسان آحاد مردم و در ادامه دیدارهای مردمی مدیرکل بیمه سلامت مازندران، ملاقات حضوری با مردم شریف و بیمه شدگان غرب استان در شهرستان کلاردشت برگزار شد.

دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت استان، در حاشیه این دیدارها ضمن تاکید بر لزوم دیدار مستمر مسئولان با مردم گفت: ملاقات های مردمی ضمن افزایش مشارکت مردم در جامعه موجب رفع مسائل و مشکلات شهروندان می شود. وی خدمت صادقانه به مردم را از اولویت های اساسی سازمان بیمه سلامت برشمرد و افزود: حل مشکلات مردم از تاکیدات دولت است و این مهم همواره در دستور کار مدیران و مسئولان بیمه سلامت قرار دارد.

وی افزود: این اداره کل به طور مستمر جلسات دیدار های مردمی با حضور مستقیم مدیران مربوطه در نشست های مردمی و همچنین توجه به کاهش مشکلات مردم و بیمه شدگان را در اولویت قرار داده و علاوه بر روزهای ملاقات عمومی در سه شنبه ها، در تمامی ایام هفته و با برنامه ریزی مدون در سایر نقاط استان نیز ملاقات حضوری با مردم را به انجام رسانده است. وی بیان داشت: ملاقات مردمی فقط حضور مردم در جلسات با مدیران نیست و بر این اساس با برنامه ریزی صورت گرفته، مدیران این اداره کل با حضور در شهرستانهای مختلف امکان ارتباط بدون واسطه و رو در رو با مردم را فراهم می نمایند تا با بهره‌‌مندی از ظرفیت‌‌های موجود، مشکلات مردم را حل کنیم.

دکتر ظفرمند افزود : سازمان بیمه سلامت ایران توسعه خدمات الکترونیکی و گسترش مراکز ارائه دهنده خدمات مورد نیاز بیمه ای به مردم را سرلوحه کارهای خویش قرار داده و با تدوین منشور حقوق بیمه شدگان ، دایر نمودن و راه اندازی میز خدمت و استفاده از تلفن گویا و سامانه 1666 سعی در آشناسازی مردم با حقوق خود بر اساس قوانین و مقررات سازمان نموده است تا خدمات مورد نیاز مردم در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دست آنها برسد.

- سرانه سالانه 127 هزار تومانی برای هر بیمه شده روستایی

لازم به ذکر است در ادامه دیدارهای مدیرکل بیمه سلامت مازندران با مردم شهرستان کلاردشت، نشست هم اندیشی با موضوع بررسی سیمای سلامت این شهرستان با حضور پولادی، فرماندار، بخشدار، رییس شورای اسلامی شهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان،رییس بیمارستان و جمعی از روسای ادارات و اصحاب سلامت کلاردشت در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در این نشست ضمن تقدیر از مجموعه مسئولین این شهرستان علی الخصوص فرماندار جهت پیگیری و ارتقاء سطح سلامت مردم منطقه افزود: 53 درصد از جمعیت شهرستان کلاردشت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که به عنوان شهر زیر بیست هزار نفر در قالب پزشک خانواده خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می نمایند. وی افزود: ما حاضریم در راستای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان منطقه با هماهنگی فرمانداری ، تمامی جمعیت غیر روستایی این شهرستان را نیز در قالب پزشک خانواده شهری تحت پوشش قرار دهیم.

دکتر ظفرمند همچنین اعلام کرد: بیمه سلامت مازندران سالانه بالغ بر هفتصد میلیارد تومان بابت هزینه درمان بیمه شدگان استان پرداخت می نماید و بر این اساس برای هزینه درمان سرپایی بیمه شدگان روستایی نیز سالانه مبلغ 127 هزار تومان سرانه برای هر بیمه شده روستایی پرداخت می نماید.

دکتر ظفرمند در ادامه منطقی نمودن هزینه ها در بخش سلامت را یکی از راهکارهای مهم بیمه سلامت در جلوگیری از هدررفت منابع سلامت برشمرد و افزود: در غیر این صورت هیچ منابعی پاسخگوی تامین هزینه های بخش سلامت نخواهد بود.

در ادامه این جلسه، کامران پولادی ، فرماندار کلاردشت نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور مدیرکل بیمه سلامت مازندران در این شهرستان و پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردمی، افزود: دولت تدبیر و امید خدمات مهمی در بخش سلامت به مردم ارائه نموده است وی از پوشش بیمه ای تمامی افراد فاقد پوشش بیمه درمان توسط سازمان بیمه سلامت را یکی از کارهای مهم دولت در بخش سلامت برشمرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار