اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل\
  • معاون روابط کار وزارت تعاون

اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل

  • کد خبر: 219229
  • چاپ
  • انتشار: 27 شهریور 1398 - 17:48

استناد نیوز - معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: طرح طبقه بندی مشاغل باید صورت بگیرد.

به گزارش استناد نیوز ، حاتم شاکرمی ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی اسلامی کار شاکرمی به طرح طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: یکی از اختلافات کارگری و کارفرمایی در رابطه با اقتصاد عدم رعایت عدالت اقتصادی است که باید طبقه بندی در مشاغل صورت بگیرد.
وی همچنین افزود: شورای رفع موانع تولید در استان ها تشکیل شده و به تصویب شورای عالی اقتصاد نیز رسیده است تا موانع واحدهای دارای مشکل رفع شود.
وی با بیان اینکه تعریف از امنیت شغلی بسیار متفاوت شده است ادامه داد: بزرگترین کاری که می تواند به امنیت شغلی کارگران کمک کند این است که گفتمان نوین و جدی با شرکای اجتماعی خود تمرین کنیم.
معاون روابط کار وزارت تعاون با اظهار اینکه حذف قراردادهای کار با واقعیت های همخوانی ندارد تصریح کرد: شرایط و فرایند کار در حال تغییر کرده است و امروز با ورود ابزار جدید مانند فناوری نحوه و شرایط فرایند کار دچار تغییر شده است.
شاکرمی یادآور شد: امروز با وجود استارت آپ ها باید تغییر شرایط کار را پذیرفت و تنظیم روابط کار باید متناسب با شرایط جدید باشد و هنوز نتوانستیم باقانون فعلی روابط کار را در استارتاپ ها تنظیم کنیم.
وی به نقش شوراهای اسلامی کار در حفظ و پایداری اشتغال و تولید اشاره کرد و ضرورت ان را بیش از گذشته دانست و گفت: با تشکیل ستاد رفع موانع تولید در استان ها و کشور و مصوبه اقتصاد مقاومتی زمینه برای کمک به واحدهای مشکل دار فراهم شده است.
معاون روابط کار وزارت تعاون با بیان اینکه تاکنون به قراردادهای دسته جمعی در قانون کار توجه نشده است گفت: باید از ظرفیت پیمان های دسته جمعی که در قانون کار به آن اشاره شد توجه شود.
وی سیاست وزارت تعاون را در راستای شفاف سازی برشمرد و گفت: شفاف سازی در حوزه روابط کار مسئله بسیار مهم بوده و یک کمیته مشورتی در این زمینه با حضور نمایندگان تشکل های مختلف تشکیل شده است.
شاکرمی درباره طرح طبقه بندی مشاغل نیز گفت: اجرای عدالت یکی از اهداف طرح طبقه مشاغل است و باید به آن توجه شود و همان گونه که رعایت عدالت اقتصادی را از کارفرما انتظار داریم باید بخش های دیگر نیز به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه طرح طبقه بندی مشاغل مخابرات اجرا شود بر لزوم بازنگری و اصلاح نگرانی در بخش های از این طرح تاکید کرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار