نیشکر ریکنده قائمشهر، محصولی پربازده که نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد + ویدئو\
  • گزارش تصویری استناد نیوز؛

نیشکر ریکنده قائمشهر، محصولی پربازده که نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد + ویدئو

  • کد خبر: 2111101706
  • چاپ
  • انتشار: 26 دی 1400 - 19:17

رئیس شورای روستای ریکنده با اعلام اینکه شکر قرمز این روستا به ثبت ملی رسیده است، گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط مسئولین، شورا و دهیاری بحث گاز کشاورزی کارگاه های تولید نیشکر در سطح این روستا انجام شده است اما همچنان در خصوص تامین برق کشاروزی با مشکل مواجه هستیم.

بهرام واگذاری در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه شکر قرمز نیشکر یکی از تولیدات اصلی کشاورزان روستای ریکنده است، افزود: در این روستا کارگاههای متعدد تولید شکر قرمز فعالیت می کنند که از این تعداد ۶ کارگاه بدلیل حجم بالای تولیدات به صورت مداوم و شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی با اعلام اینکه در سفر وزیر کار دولت گذشته در سال 96 به این روستا تسهیلاتی برای تجهیز کردن دستگاه ها به 15 الی 20 کارگاه از لحاظ بهداشت و مکانیزه شدن اختصاص یافته است، گفت: همچنین از سوی صندوق بنیاد برکت نیز تسهیلاتی به این کارگاه ها پرداخت شده است و حدود 90 درصد کارگاه ها دارای کد نیمه صنعتی هستند .

رئیس شورای روستای ریکنده سطح زیر کشت نیشکر را 60 هکتار بیان کرد و افزود: از سه سال گذشته شکر ریکنده به ثبت ملی رسیده است.

واگذاری با اشاره به اینکه با پیگیری های به عمل آمده توسط مسئولین و شورا و دهیاری بحث گاز کشاورزی انجام شده است، گفت: متاسفانه هم اکنون در خصوص برق کشاروزی همچنان با مشکل مواجه هستیم و از مسئولین ذی ربط درخواست داریم تا به این مساله توجه ویژه ایی کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه شکر قرمز این روستا به ثبت ملی رسیده و مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است، گفت: متاسفانه راه دسترسی به این روستا مناسب نیست و با توجه به پیگیری هایی که انجام داده ایم هیچ اقدامی از سوی راه و شهرسازی برای روکش آسفالت و زیرسازی آن انجام نشده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار