کاهش 70 درصدی افراد بی خانمان در تهران/ گزارشی از مرگ هیچ کارتن خوابی را نداشته ایم\

کاهش 70 درصدی افراد بی خانمان در تهران/ گزارشی از مرگ هیچ کارتن خوابی را نداشته ایم

  • کد خبر: 2111102842
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1401 - 09:54

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از کاهش ۷۰ درصدی افراد بی‌خانمان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه گزارشی از مرگ افراد بی‌خانمان نداشتیم.


به گزارش استناد نیوز، احمد احمدی صدر درحاشیه همایش نقش مدیریت شهری در ارتقاء ارتباطات اجتماعی و تاب‌آوری شهروندی گفت: شهرداری تهران، پنج هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در قالب ۹ مرکز یاورشهر ایجاد کرده است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در زمستان سال گذشته ظرفیتی داشتیم و تعدادی گرمخانه داشتیم که مددسرا‌های ما محسوب می‌شوند.
احمد احمدی صدر گفت: تعداد مددسرا‌ها همان است، اما بدلیل ایجاد ۹ مرکز یاورشهر ۵۰ تا ۷۰ درصد از ظرفیت مددسرا‌ها تخلیه شده است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیتی که برای معتادان متجاهر ایجاد کردیم برای صیانت و مراقبت از آن‌ها و خالی کردن گرمخانه‌ها بوده است، افزود: نه تنها گرمخانه‌ها تبدیل به مراکز ماده ۱۵ نشد بلکه ۵۰ درصد از ظرفیت گرمخانه‌ها نیز خالی شد.
احمد احمدی صدر گفت: سال گذشته ۱۴ خودرو و سه اتوبوس برای طرح زمستان گرم داشتیم؛ اما امسال ۴۰ ون به این موضوع اختصاص دادیم و همه مناطق را درگیر کردیم و هزینه اجاره یک دستگاه ون سالم را به مناطق پرداخت کردیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: غیر از ۲۲ خودرو، ۱۶ خودرو را سازمان رفاه در اختیار کلانشهر تهران قرار داده است تا در مناطقی که بیشترین بی‌خانمان را دارد، مشکلی رخ ندهد.
احمد احمدی صدر با اشاره به اینکه برخی از افراد بی‌خانمان تمایل رفتن به گرمخانه را ندارند، گفت: این افراد بعضاً معتاد هستند و اجازه مصرف مواد مخدر ندارند و همین باعث سرمازدگی و مرگ آن‌ها می‌شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: برای این‌گونه افراد امسال هفت اتوبوس اختصاص دادیم که تا ۱۵ اتوبوس امکان افزایش وجود دارد و این اتوبوس‌ها، اتوبوس‌هایی هستند که در ناوگان اتوبوسرانی فعالیت نمی‌کنند و پس از استقرار در محلات مشخص شده پذیرای این‌گونه افراد است.
احمد احمدی صدر با بیان اینکه تا کنون گزارشی از مرگ هیچ کارتن‌خواب و بی‌خانمانی نداشته‌ایم، گفت:سال گذشته برای اولین بار فوتی نداشتیم چرا که مردم کمک می‌کردند در همین خصوص از مردم می‌خواهیم با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و برای جمع‌آوری افراد بی‌خانمان پیگیری کنند.
وی افزود:درمقایسه با سال گذشته تعداد کارتن خواب‌ها حدود ۷۰ درصد کاهش یافته، زیرا معتادان متجاهر جمع شدند./ منبع : صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار