حدود 2 هزار تن کود بین کشاورزان قائمشهری توزیع شد/آبیاری تناوبی و صرفه جوبی در مصرف آب\

حدود 2 هزار تن کود بین کشاورزان قائمشهری توزیع شد/آبیاری تناوبی و صرفه جوبی در مصرف آب

  • کد خبر: 2111103145
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1402 - 11:10

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه با اعمال مدیریت و کارهای فنی و مهندسی مانند آبیاری تناوبی می توان در مقدار آب مصرفی، صرفه جویی کرد، گفت: استفاده بیشتر از کود فسفاته و تقسیط و مراقبت از کود ازته هم می تواند سبب صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید شود.

 

علی درویش نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و 689 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت، افزود: امسال با توجه به اصلاح آماری و افزایش سطح زیرکشت تبدیل برخی از اراضی باغی به زراعی ، 10 هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه در سال جاری با توجه به تنش های آبی و احتمال خشکسالی خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی مجموعه شهرستان، فرماندار، بخشدار و جهاد  کشاورزی؛ نشا در زمین های شالیزاری این شهرستان انجام شده است، گفت: به منظور جلوگیری از تنش کم آبی چند حلقه چاه در برخی از اراضی روستاهای سطح این شهرستان حفر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر به برنامه حمایتی و ترویجی این مجموعه برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورز ی اشاره ای کرد و افزود: با اعمال مدیریت و کارهای فنی و مهندسی مانند آبیاری تناوبی می توان در مقدار آب، صرفه جویی کرد .

درویش نیا ادامه داد: همچنین استفاده بیشتر از کود فسفاته و تقسیط و مراقبت از کود ازته می تواند سبب صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید شود.

وی از اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح اراضی پرتنش این شهرستان خبر داد .

مدیر جهاد  کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان در خصوص توزیع کود بین کشاورزان این شهرستان گفت: در سال جاری یکهزار و 116 تن کود ازته ، 390 تن کود فسفاته و 277 تن کود پتاسه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار