۳ حلقه چاه در روستاهای قائمشهر به بهره برداری رسید\
  • به مناسبت هفته جهاد کشاورزی؛

۳ حلقه چاه در روستاهای قائمشهر به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111103207
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1402 - 14:09

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و در روز دوشنبه با حضور فرماندار قائمشهر، معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر، معاون فرماندار، بخشدار و کارمندان جهاد کشاورزی و اهالی محل طرح مرمت و تجهیز چاه روستاهای مهدی آباد ، کلاگرمحله و دیوکلا سفلی به بهره برداری رسید.

 

خبرنگار: مونا معینی  

به گزارش استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاحیه 3 طرح مرمت و تجهیز چاه که به صورت نمادین در روستای مهدی آباد قائمشهر برگزار شد، افزود: پروژه مرمت و تجهیز چاه روستای مهدی آباد در سطح  35 هکتار و با اعتباری حدود ۹۸۰ میلیون تومان ، روستای دیوکلا سفلی در سطح 32 هکتار و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان و روستای کلاگرمحله هم در سطح 26 هکتار و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

علی درویش نیا تعداد بهره برداران برخوردار از این طرح ها را ۹۳ نفر اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه به منظور جلوگیری از تنش آبی و خشکسالی اخیر این مدیریت به وسیله پیمانکاران وابسته نسبت به تجهیز و مرمت چاه های کشاورزی این شهرستان اقدام نموده است، گفت: به همین منظور 31 حلقه چاه شناسایی شد که برای تجهیز و مرمت آنها به بیش از 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه هم اکنون 16 حلقه چاه دارای الویت در دستور کار ما قرار گرفت، افزود: این طرح ها با اعتباری حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان مرمت شده و یا در دست اجرا است.

درویش نیا در پایان، گفت: در حال پیگیری هستیم تا در صورت تامین اعتبار بتوانیم نسبت به مابقی این طرح ها اقدام و دل کشاورزان را شاد کنیم.

فرماندار قائمشهر در این مراسم با بیان اینکه امسال پیش بینی ما این بود که حدود سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان دچار تنش آبی شود، افزود:  خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده در ماه های گذشته توانسته ایم از این بحران جلوگیری کنیم .

جواد مولایی قرا، افزود: در حال حاضر در اراضی کشاورزی این شهرستان شاهد کم آبی نیستیم.

فرماندار قائمشهر در پایان با اعلام اینکه برای تجهیز و مرمت چاه ها حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: از 10 هزار و 200 هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان برای آنکه بتوانیم مشکل کم آبی را حل کنیم، نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

جهاد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار