روسیه به همکاری نظامی خود با ایران ادامه می دهد\

روسیه به همکاری نظامی خود با ایران ادامه می دهد

  • کد خبر: 2111103384
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1402 - 10:52

خبرگزاری رویترز روز شنبه 4 شهریور،  گزارشی به نقل از اظهارات مقام ارشد وزارت خارجه روسیه درباره فشارهای آمریکا علیه همکاری نظامی مسکو و تهران منتشر کرد.

استناد نیوز / طبق این گزارش، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که همکاری نظامی این کشور با ایران تسلیم فشارهای ژئوپلیتیکی نخواهد شد و ادامه می‌یابد.

به روایت این رسانه غربی، اظهارات ریابکوف در حالی مطرح شده که پیشتر برخی گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن از تهران خواسته است که «ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند».

ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین بارها مطرح شده اما مقام‌های تهران و مسکو بارها آن را بی اساس خوانده‌اند اما تکرار این ادعا در دستورکار مقام‌ها و رسانه‌های غربی قرار دارد.

سرگئی ریابکوف روز شنبه (امروز) در واکنش به گمانه‌زنی درباره فشار آمریکا به ایران درباره همکاری نظامی با روسیه اعلام کرد که «هیچ تغییری وجود ندارد و همکاری با ایران ادامه خواهد یافت».

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «ما (روسیه و ایران) کشورهای مستقلی هستیم و تسلیم دیکته‌های ایالات متحده و اقمارش نمی‌شویم».

اظهارات این مقام ارشد وزاذت خارجه روسیه درباره ادامه همکاری‌ها با تهران در شرایطی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر پایتخت‌های روسیه و ایران میزبان مقام‌های ارشد دو کشور بوده است.

مقام‌های وزارت دفاع روسیه هفته گذشته میزبان هیأت نظامی ایران به ریاست امیرسرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار