مانور آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان سیمرغ\
  • به مناسبت هفته پدافندغیرعامل؛

مانور آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان سیمرغ

  • کد خبر: 2111103637
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1402 - 10:50

همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل ،‌دستگاههای اجرایی شهرستان سیمرغ با انجام رژه موتوری در سطح شهر آمادگی خود را برای ارائه خدمات در مواقع بحرانی نشان دادند.

خبرنگار : مریم  معینی 

به گزارش استناد نیوز، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می ‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می ‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

به اعتقاد کارشناسان ، مازندران به دلیل شرایط حساس محیطی و اجتماعی ، استانی بسیار شکننده است . این استان در حوزه محیط زیست از مسائلی همچون کمبود منابع آبی و خشکسالی ، خطرات ناشی از جنگل خواری ، پسماند و زباله ، خطرات متوجه کشاورزی و دیگر مسائل بشدت رنج می برد و علاوه بر این به دلیل گردشگر پذیر و مهاجر پذیر بودن ، در تقابل تهاجم فرهنگ های متفاوتی قراردارد و به همین دلیل هم پدافند غیرعامل نقش زیادی حتی در حراست از مرزهای فرهنگی استان دارد.

با توجه به حساسیت موضوع سوم تا دهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل در کشور نامگذاری شد.

فرماندار شهرستان سیمرغ در حاشیه برنامه رژه موتوری دستگاههای اجرایی شهرستان به مناسبت همین هفته به خبرنگار استناد نیوز گفت:برای آمادگی دستگاه های اجرایی در مقابله با بحران و حوادث غیر طبیعی و طبیعی این برنامه در سطح شهر کیاکلا برگزار شد.

رحمتی افزود: رژه موتوری در سطح شهر این پیام را برای مردم دارد و به آنها اعلام می کند که دستگاهها در این زمینه آمادگی دارند.

در این مراسم فرماندار شهرستان سیمرغ، امام جمعه، شهردار کیاکلا، فرمانده سپاه، بخشدار و مسئولین حضور داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار