پژوهش های کاربردی طب سنتی ایران در مازندران رونمایی شد\

پژوهش های کاربردی طب سنتی ایران در مازندران رونمایی شد

  • کد خبر: 2111103662
  • چاپ
  • انتشار: 09 آبان 1402 - 15:47

همایش کشوری پژوهش های کاربردی فرآورده های طبیعی ،‌طب سنتی ایرانی و مکمل امروز با حضور اندیشمندان و محققان این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد .

 

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس این همایش در این مراسم با بیان اینکه این همایش فرصتی برای تبادل علمی و ارائه بین دانشمندان دانشگاهی و به ویژه بحث کاربردی و استفاده از این پژوهش‌ها در نقاط هدف  را فراهم می کند خاطرنشان کرد: انجام هر پژوهش در حوزه سلامت باید کمک کند تا به ارتقاء کیفیت زندگی، پیشگیری و درمان بیماری‌ها و در نهایت به انسان و جامعه کمک کند تا از عوامل خطر دور بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قدردانی از برگزار کنندگان و دست اندرکاران این همایش ۳ روزه و خیر مقدم به مهمانان و مدعوین ،  با تاکید بر اینکه که نیروهای خبره و با انگیزه‌ای در دانشگاه طب سنتی مازندران فعالیت می‌کنند تصریح کرد: ما قطعا" از رشد کیفی و کمی حوزه طب سنتی در دانشگاه حمایت می‌کنیم.

دکتر پدرام ابراهیم‌نژاد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این همایش با اظهار اینکه گذشتگان ما میراث گرانبهایی برای ما به یادگار گذاشته‌اند و امیدواریم در حفظ و نگهداری این میراث کوشا باشیم، افزود: در این همایش شاهد تبادل علمی دانشمندان کشور در حوزه طب سنتی خواهیم بود و در همین راستا بیش از ۳۰۰ مقاله ، ۲۳ سخنرانی، چندین پنل تخصصی و ۷ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

دکتر ابراهیم نژاد تصریح کرد: انجام پژوهش و تحقیقات نیازمند حمایت و توجه ویژه دارد و برگزاری این همایش به تبادلات علمی محققان بر اساس چالش‌های حوزه طب سنتی ایرانی، فرآورده‌های طبیعی و مکمل و نیازمندی های کشور کمک خواهد کرد و انتظار می‌رود اهداف این سمینار منجر شود تا ایده‌های خوب به فرآورده های خوب تبدیل گردد.

دکتر سید احمد امامی دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعنوان سخنران در این همایش به بیان موضوعات مربوط به طب سنتی ایرانی و اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدات پرداخت.

دکتر امیرسعید حسینی دبیر علمی همایش فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی ایرانی و مکمل نیز در مراسم افتتاحیه این همایش به داوری ۳۲۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و افزود: در نهایت با نظر داوران، ۲۴۸ چکیده مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر علمی همایش فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایرانی با اعلام اینکه علاوه بر ۳۲ سخنرانی بازآموزی، ۲۲۵ مقاله در قالب پوستر و ۲۳ مقاله نیز در قالب سخنرانی طی ۳ روز همایش ارائه خواهد شد ادامه داد: علاوه بر ۷ کارگاه آموزشی دو پنل تخصصی با موضوع توسعه گردشگری سلامت و تیز طب ایرانی و چالش‌ها و راهکارها نیز برگزار می‌شود.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: از میان مقالات ارسالی، ۴۴ درصد به محور مطالعات بالینی و ۲۶ درصد به مطالعات فارماکولوژیک و ۳۰ درصد به سایر محورها اختصاص داشت. منبع / دانشگاه علوم پزشکی مازندران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار