بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن دانه های روغنی سویا از کشاورزان مازندرانی خریداری شد\

بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن دانه های روغنی سویا از کشاورزان مازندرانی خریداری شد

  • کد خبر: 2111103684
  • چاپ
  • انتشار: 15 آبان 1402 - 14:04

خرید تضمینی دانه های روغنی سویا از اواخر مهر ماه توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران آغاز شد و بنا به داده های آماری این نهاد تاکنون یک هزار و 286 تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل غله مازندران ، مدیرکل غله استان مازندران در بازدید از مراکز خرید سویا در مازندران گفت: به دلیل فسادپذیری این محصول دقت در فرایند خرید تضمینی از جمله هوادهی و جابجایی مناسب ضرورت دارد.

وفایی نژاد با توجه به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه گفت: با گذشت دو هفته از زمان آغاز خرید تضمینی سویا در استان تاکنون 1286 تن از این محصول از کشاورزان مازندرانی خریداری گردید.

عباسعلی وفائی نژاد به قیمت خرید تضمینی محصول سویا از کشاورزان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 33 هزار تومان می باشد.

وی با تاکید به عوامل خرید تضمینی مستقر در مراکز خرید و لزوم دقت بیشتر در نمونه گیری از محصول تحویلی کشاورزان ، حفظ بیت المال و رعایت حقوق کشاورزان زحمتکش استان اظهار داشت: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی 1 تا 8 درصد و رطوبت 9 تا 20 درصد قابل خریداری می باشد.

مدیرکل غله استان مازندران از راه اندازی 9 مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: هم اکنون خرید تضمینی سویا در 9 مرکز در شهرستان های گلوگاه ، بهشهر ، نکا ، میاندرود ، ساری و جویبار در حال انجام می باشد و عوامل تشخیص و ذیحساب اداره کل غله ، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: 4737 هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول می باشد که طبق آمار و پیش بینی های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود بیش از 7هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفائی نژاد در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست: با توجه به فسادپذیری بالای محصول سویا به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت در زمانی که رطوبت محصول بالا می باشد خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار