سورتینگ داران مازندران در انتظار تدارک بسته ویژه حمایتی دولت\

سورتینگ داران مازندران در انتظار تدارک بسته ویژه حمایتی دولت

  • کد خبر: 2111103725
  • چاپ
  • انتشار: 25 آبان 1402 - 14:31

مازندران قطب کشاورزی کشور به شمار می رود تا بدان جا که در تولید 14 نوع محصول رتبه نخست ایران را دارد و زنجیره تولید و عرضه محصولات کشاورزی وابسته به عوامل متعدد از جمله نیروی انسانی و زیرساخت های لازم است.

 

خبرنگار: مونا معینی

سورتینگ داران و سردخانه داران استان مازندران نقش بسزایی را در نگهداری استانداردو مطلوب محصولات کشاورزی برعهده دارند تا این محصولات در زمان نیاز با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

این فعالان اقتصادی تداوم فعالیت مجموعه های خود را منوط به لحاظ کردن حمایت های ویژه از سوی دولت و مسوولان می دانندکه از جمله این حمایت ها اختصاص تسهیلات با کارمزد پایین است.

یوسف علی جهانی از روستای موسی کلا توابع شهرستان سیمرغ از جمله فعالان در این عرصه است که در سطح استانی نیز فعالیت دارد.

وی در خصوص فعالیت های خود روز پنج شنبه به خبرنکار استناد نیوز، گفت که در سردخانه یک هزار و 500 تنی که دارم نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی از جمله کیوی، پرتقال، گلابی و خرمالو را انجام می دهم و بمنظور تنظیم بازار محصولات کشاورزی در زمان نیاز بازار عرضه می شود.

وی توضیح داد: عرضه بوفور محصولات کشاورزی به بازار باعث کاهش قیمت و ضرر به کشاورزان می شود اما سورتینگ داران با نگهداری مناسب و استاندارد از فاسد شدن محصولات کشاورزی جلوگیری می کنند.

جهانی با اشاره به ارز آوری فعالیت های کشاورزی مازندران گفت که ارمنستان،‌روسیه،‌گرجستان،‌عراق ،‌امارات متحده عربی و هند متقاضی محصولات کشاورزی مخصوصا کیوی این استان هستند.

سورتینگ

وی با اشاره به اینه سه سردخانه در شهرستان سیمرغ فعالیت می کند ،‌گفت که  است  در سال 1385 سردخانه  یک هزار و 500 تنی راه اندازی کردم و 15 نیروی فصلی و 2 تا سه نیروی دائم دراین مکان فعالیت می کنند .

جهانی توضیح داد:‌سه سردخانه سیمرغ محل دپو و نگهداری محصولات کشاورزی شهرستان های همجوار از جمله بابل ،‌جویبار و قائمشهر نیز است.

وی که خود عضو  انجمن سردخانه داران و سورتینگ داران استان مازندران است ،‌گفت:در بحث صادرات با وجودداشتن کارت بازرگانی برای برگشت پول مستقیم پول می بایست از طریق تجار خارجی انجام شود.

به گفته جهانی اختصاص تسهیلات به عنوان سرمایه درگردش به سورتینگ داران و سردخانه داران می تواند به آنها کمک شود تا به فعالیت خود ادامه دهند و یا برای بروزرسانی سردخانه ها اقدام کنند تا از نظر نگهداری فنی مشکلی نداشته باشند.

وی هزینه نگهداری سردخانه ها کمرشکن برشمرد و گفت:‌با پرداخت تسهیلات در این زمینه همراهی و کمک شود.

به گفته جهانی با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی فعلی با کارمزد بالاست این کار برای فعالان این عرصه  توجیه اقتصادی ندارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار