روند عرضه شیرخشک در مازندران زیر ذره بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران\

روند عرضه شیرخشک در مازندران زیر ذره بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران

  • کد خبر: 2111103748
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1402 - 13:45

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه قرارگاه اطلاع رسانی، اجرا و نظارت بر روند جدید عرضه شیر خشک که با حضور نمایندگانی از اداره کل بیمه سلامت و انجمن داروسازان استان تشکیل شد بر تغییر قیمت گذاری و نحوه عرضه شیر خشک در استان مازندران همزمان با سایر استان‌ها تاکید کرد. 

به گزارش استناد نیوز، دکتر ابراهیم صالحی فر با بیان اینکه شیر خشک کالایی یارانه بوده اظهار داشت سازمان غذا و دارو بر اساس تکالیف قانونی و نیز ‌ به استناد تصمیمات اخذ شده در جلسه ستاد تنظیم بازار ، نسبت به جایگزینی ارز نیمایی بجای ارز ترجیحی در تامین شیر خشک اقدام کرده و علیرغم افزایش قیمتی که در شیر خشک های عادی اتفاق خواهد افتاد میزان پرداختی مردم در صورت ارایه شناسنامه و شماره ملی شیرخوار تغییری نخواهد داشت. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ۳۳۰ داروخانه استان در این طرح مشارکت دارند و مشکلی از جهت دسترسی مردم استان به داروخانه های عرضه کننده شیر خشک وجود ندارد. 

وی عنوان کرد: نظارت با جدیت در حال انجام است و به محض ورود شیر خشک در استان باید توزیع و عرضه انجام گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به محدودیت عرضه شیرخشک طی ماه‌های اخیر بر انسجام و نظم در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: سهمیه ماهانه هر نوزاد ۱۰ قوطی شیرخشک است. 

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه ارز نیمایی به شیرخشک تعلق می گیرد ما به‌التفاوت افزایش قیمت شیر خشک از سوی بیمه سلامت بر اساس میزان ثبت شیر خشک در سامانه تیتک به داروخانه‌های عرضه کننده شیر خشک پرداخت می‌شود.

دکتر صالحی فر با اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت‌ توزیع شیر خشک در استان بر نظارت‌ها و ارزیابی تطابق موجودی فیزیکی با ثبت در سامانه شرکت ها و تطابق موجودی ها ‌‌با میزان موجودی اعلام شده در سامانه تیتک تأکید کرد و افزود: هرگونه دپو شیرخشک در انبارهای شرکت‌های توزیع ممنوع بوده و در نظارت‌های میدانی قطعا با آن برخورد خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارسال درخواست افزایش سهمیه شیرخشک به سازمان غذا و دارو به دلیل کمبود شیرخشک در شهریور و مهرماه خبر داد و ادامه داد: عمده مشکل در زمینه تامین و انتقال ارز مورد نیاز برای مواد اولیه بوده که بنا بر اظهارات اخیر سازمان غذا و دارو، این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شده و با توجه به دو‌برابر شدن تولید شیر خشک و نیز تامین قسمتی از نیازها از محل واردات، در آذرماه به اندازه کافی شیر خشک توزیع و عرضه خواهد شد و مشکل کمبود نسبی شیر خشک مرتفع خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار