هزینه های تبلیغاتی کاندیداها باید شفاف باشد\
  • دادستان کل کشور؛

هزینه های تبلیغاتی کاندیداها باید شفاف باشد

  • کد خبر: 2111103775
  • چاپ
  • انتشار: 22 آذر 1402 - 11:18

چهارمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین موحدی برگزار و بر شفافیت فعالیت و هزینه های تبلیغاتی کاندیداها تاکید شد.

به گزارش استناد نیوز، رئیس ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور گفت: بر اساس گزارشات و بررسی‌های صورت گرفته بحمدالله شور و هیجان انتخاباتی در کشور در حال شکل‌گیری است و امیدواریم در اسفندماه شاهد یک انتخابات پرشور مردمی باشیم.

وی گفت: در ستاد مرکزی و همچنین ستادهای استانی و شهرستانی باید بر اجرای درست قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی تاکید گردد. این قانون وظایف و تکالیف مختلفی را هم برای مجریان برگزارکننده و هم برای کاندیداهای انتخاباتی مشخص نموده که هدف نهایی آن شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی است.

موحدی ادامه داد: توجه به این قانون و اجرای درست و کامل آن علاوه بر اینکه به سلامت انتخابات کمک می‌کند به وجه و شان کاندیداهای محترم نیز کمک کرده و از بروز شبهه در سلامت ستاد انتخاباتی آنها جلوگیری می‌نماید و  از جمله مزایای شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اجرای عدالت انتخاباتی است.

وی افزود: معتقد هستیم در ستادهای انتخاباتی نباید شاهد اسراف و افراط در هزینه‌ها باشیم. نباید این شبهه و شائبه به ذهن و افکار عمومی متبادر گردد که نامزد انتخابات به جهت هزینه‌کرد فراوان مالی به پیروزی در انتخابات دست یافته است. باید اینگونه باشد که برای رسیدن به موفقیت در انتخابات شاهد عدالت انتخاباتی باشیم و افکار عمومی فرد پیروز را شایسته و توانمند برای نمایندگی دانسته و موفقیت او را مرهون تقوا، امانت‌داری، دانش، سواد و توان او بدانند.

دادستان کل کشور ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای قانون شفافیت، امکان رقابت برابر و مساوی بین کاندیداهای محترم است. نباید رقابت‌ها را به فعالیت‌های غیرمتعارف و هزینه‌های غیرمعقول سوق داد. افکار عمومی باید به این نتیجه برسد که رقابت بین کاندیداها رقابتی سالم و در چارچوب قانون است. لذا کاندیداهای محترم حتما از فعالیت‌ها و هزینه‌های نامتعارف خودداری کنند.

موحدی گفت: مهمترین سرمایه نظام ما اعتماد مردم است. نباید اجازه داد با انجام برخی اقدامات و تخلفات انتخاباتی این اعتماد دچار خدشه شده و جلوه زیبای انتخابات کشور که هرساله با مشارکت گسترده مردم خود را نشان می‌دهد دچار خسران و ضعف گردد.

وی در ادامه به ماده 9 قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت نمایند. لذا وزارت کشور که در این خصوص وظیفه داشته و باید نسبت به راه‌اندازی کامل و دقیق این سامانه اقدام نماید تا در ایام انتخابات بتوان به این ماده قانونی به درستی عمل کرد.

دادستان کل کشور در ادامه توصیه‌ها و هشدارهای خود به کاندیداهای محترم انتخاباتی گفت: یکی از تکالیف ما در ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور نظارت جدی درباره جلوگیری از وقوع جرائم جدید انتخاباتی است. این موارد در قانون احصاء شده و کاندیداهای محترم باید نسبت به آنها آگاهی و بر رعایت آن اهتمام داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار