سنجش قند و فشار خون یک میلیون و ۳۲۵هزار مازندرانی\

سنجش قند و فشار خون یک میلیون و ۳۲۵هزار مازندرانی

  • کد خبر: 2111103804
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1402 - 12:05

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از غربالگری یک میلیون و ۳۲۵ هزار مازندرانی بالای ۱۸ سال در این پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش روز شنبه استناد نیوز، دکتر رضا صفری عربی با اعلام اینکه تا ۷ دی ماه امسال در مجموع ۱۳۲۴۵۲۳ نفر از هم استانی های بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند گفت که معادل ۶۱/۴ درصد از افراد واجد شرایط می باشد.

وی گفت : در این پویش تا کنون ۲۵۹۶۰ هزار نفر با مشکوک به فشارخون بالا، ۲۷۴۵۴ هزار نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده اند. 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد : بیش از ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در غربالگری دارای اضافه وزن و ۲۱ درصد در گروه افراد چاق دسته بندی شده اند.

وی گفت :بر اساس اعلام اداره کل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، مازندران فعال ترین استان در این پویش از نظر بیشترین تعداد غربالگری انجام شده می باشد. 

دکتر صفری عرب هدف این پویش را مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اعلام کرد و گفت: امید می رود با ویزیت پزشکان و مراقبت منظم این افراد از زندگی سالم تری بر خوردار بشوند.

 در فرصت باقیمانده از پویش مراقبت ملی سلامت از همه افراد بالای ۱۸ سال دعوت می کنیم تا با مراجعه به پزشک خانواده خود یا مراجعه به نزدیکترین مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت از وضعیت فشارخون و قند خون خود آگاه شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار