شناسایی ۲ هزار و ۷۵۳ مورد تجاوز به حریم راه های مازندران\
  • از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه؛

شناسایی ۲ هزار و ۷۵۳ مورد تجاوز به حریم راه های مازندران

  • کد خبر: 2111103812
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1402 - 13:25

مسوول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از شناسایی ۲ هزار و ۷۵۳ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، علی محمد لطفی روز یکشنبه گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در این مدت ۴۲۹ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، یک هزار و ۸۲۰ مورد جمع آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۶۲ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۴۶۰ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسوولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

لطفی با بیان این که درصورت برخورد نشدن با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسوول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار