بیش از ۹ هزار متقاضی در مازندران مسکن خودمالک می سازند\
  • مدیر کل راه و شهرسازی مازندران؛

بیش از ۹ هزار متقاضی در مازندران مسکن خودمالک می سازند

  • کد خبر: 2111103828
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1402 - 12:36

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه ۳۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اقدام داریم، گفت که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده، ۹ هزار و ۹۰۰ واحد خودمالکی و ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( مازندران )، علی دیوسالار در جلسه شورای تأمین مسکن مازندران که با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید رجایی استانداری و فرمانداران(به‌صورت برخط) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد طی ۱۵ روز تمامی فرمانداران با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکل تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن را حل کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا قرار است جلساتی با معاونت عمرانی استانداری مازندران، اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط برگزار شود تا بتوانیم مشکل تأمین زمین را حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد تا با همکاری بنیاد مسکن زمین‌های موردنظر به محدوده روستاها الحاق شود تا بتوانیم زمین لازم را در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

دیوسالار با اشاره به اینکه بنیاد مسکن شناسایی زمین را انجام دهد، گفت: ماده ۴ قانون اراضی تولید مسکن در حوزه مسکن روستایی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شرایط خوبی داریم، افزود: تاکنون استارت ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده زده شده است و پروانه‌های ساختمانی آن‌ها صادر شده است و تلاش داریم با همین سرعت بخش اعظم مشکلات مسکن استان را حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن را ساخت ۱۶۴ هزار واحد طی چهار سال عنوان کرد و گفت: ۳۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در دست اقدام داریم که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده، ۹ هزار و ۹۰۰ واحد خودمالکی و ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است.

استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: با پیگیری مسوولان و همکاری بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در طرح خود مالکی جلو هستیم.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در هر صورت تعهدات مجموعه راه و شهرسازی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید عملیاتی شود، بیان کرد: اکنون کمبود زمین شهری چالشی برای این موضوع شده است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: همه مدیران مکلف هستند تا فعالیت‌های خود در حوزه مسکن را به صورت روزانه در سامانه داشبورد مدیریتی حوزه نهضت مسکن ثبت کنند.

وی افزود: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان‌های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

استاندار مازندران همچنین به فرمانداران شهرستان‌ها مأموریت داد با کمک دیگر دستگاه‌ها ظرف ۱۵ روز آینده زمین‌های ساخت مسکن را تعیین تکلیف کنند.

وی از معرفی پنج شهرک مسکونی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با ساخت سه شهرک و ظرفیت ۴۰ هزار واحد موافقت کرد.

حسینی پور در مورد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مازندران اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای مسکن محدودیت پنج درصد سهمیه کل برای مددجویان برداشته شده است.

وی درباره طرح نهضت ملی مسکن روستایی مازندران افزود: در بخش مسکن روستایی مشکل زمین الحاق به بافت را داشتیم که مقرر شد تا مسوولان دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: این مصوبه امکان مناسبی برای رشد مسکن ملی در روستا های مازندران است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار