استفاده از ظرفیت مردمی برای حل معضلات اجتماعی ضروری است\
  • مدیرکل بهزیستی مازندران؛

استفاده از ظرفیت مردمی برای حل معضلات اجتماعی ضروری است

  • کد خبر: 2111103917
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1402 - 09:26

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه راه برون رفت از آسیب های اجتماعی در جامعه یک مدیریت علمی و عقلایی را می طلبد، گفت که باید از توان و ظرفیت مردم برای حل معضلات اجتماعی بهره ببریم.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و نامگذاری این روز به نام روز مددکار و با اشاره به چند وجهی بودن مسایل اجتماعی، گفت: مسایل اجتماعی مقوله هایی هستند که علل و عوامل متعدد دارند.
وی تصریح کرد: راه برون رفت از آسیب های اجتماعی در جامعه یک مدیریت علمی و عقلایی را می طلبد و باید از توان و ظرفیت مردم برای حل معضلات اجتماعی بهره ببریم.
مدیرکل بهزیستی مازندران اعتیاد به مواد مخدر را از مخرب ترین آسیب های اجتماعی در جوامع دانست و افزود: اعتیاد به مواد مخدر بنیان خانواده ها را متزلزل می سازد به همین جهت باید با اتحاد و همدلی همگانی به امر پیشگیری و مبارزه با آن پرداخت.
دکتر بریمانی ادامه داد: هم پدیده غنای اقتصادی را داریم که با رفاه بیشتر همراه است و هم پدیده فقر را داریم که معضلات و مشکلاتی را در جامعه بوجود می آورد و هر دوی اینها می تواند زمینه و عامل خطر و دروازه ورود به اعتیاد باشد.
وی با بیان اینک در حال حاضر ۱۳۰ مرکز مشغول به ارائه انواع درمان اعتیاد در سطح استان می باشند، گفت: این مراکز بصورت علمی و انجام بازآموزی روش های جدید، مشغول خدمت به گروه هدف هستند.
این مسوول با اشاره به اینکه در استان مازندران از مدلهای مختلف علمی روش های درمان اعتیاد استفاده می شود تصریح کرد: درمان اعتیاد به مواد مخدر با دشواری فراوانی همراه است و به همین دلیل باید به صورت دقیق و کارآمد به بررسی ابعاد آن پرداخته شود تا با اعتقاد به مقدم بودن پیشگیری بر درمان، اقدام گردد.
جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با حضور علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان و اعضای کمیته در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.
شایان ذکر است این جلسه با موضوع پیگیری مصوبات جلسه پیشین کمیته فرهنگی پیشگیری استان و ارائه پیشنهادات موثر و بررسی راهکارهای سازنده جهت هم افزایی، هماهنگی و هم سویی عملیاتی دستگاههای عضو کمیته در راستای اجرای اقدامات فرهنگی، هدف گذاری موثر جهت پیشگیری از اعتیاد و خدمت رسانی مطلوب و شایسته به گروه هدف برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار