باید از مدیریت دولتی سنتی خارج شویم\

باید از مدیریت دولتی سنتی خارج شویم

  • کد خبر: 2111103929
  • چاپ
  • انتشار: 06 بهمن 1402 - 09:30

 معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید از مدیریت دولتی سنتی خارج شویم و به سمت مدیریت دولتی نوین حرکت کنیم گفت :راه اندازی سامانه HIM چراغ راهی است تا چشم‌انداز مدیریت منابع در مراکزمان را تدوین کنیم و آسیب‌های موجود را شناسایی و رفع نماییم.

 به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ دکتر عزت اله محمدی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست یکی از اقدامات اساسی دانشگاه را توسعه و تقویت پایگاه جامع رصد درآمد و هزینه‌ها با هدف برنامه ریزی داده محور دانست و گفت: عدم چانه زنی در تخصیص اعتبارات، به روز رسانی تخصیص اعتبارات و بودجه ریزی عملکرد محور از اهداف راه‌اندازی داشبورد مدیریتی در حوزه منابع و درآمدها می باشد.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار در این حوزه را بسیار مهم است، افزود: گذشته محور بودن تخصیص اعتبارات مشکلاتی را برای بیمارستان ها به وجود آورد بنابراین سیاست دانشگاه تغییر این سیاست ها و در نظر گرفتن مشوق هایی برای رقابت بین بیمارستان ها و شبکه های بهداشت برای ارایه خدمات کیفی و کمی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی داده محور در تامین و تخصیص منابع بسیار مهم است، ادامه داد: باید در تخصیص اعتبارات به ظرفیت های شهرستان ها توجه جدی کرد و براساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

این مسئول ادامه با تاکید بر اینکه مدیر بیمارستان باید اطلاع دقیقی از درآمد و هزینه‌ها داشته باشد ادامه داد: با سامانه HIM که در واقع یک داشبورد مدیریتی یک شفاف‌سازی است، به صورت آنلاین مدیر شبکه و روسای بیمارستان‌ها از وضعیت بیمارستان‌های خود مطلع می شوند و با مدیریت منابع تلاش کنیم هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب خود برسیم.

وی تصريح کرد: باید از مدیریت دولتی سنتی خارج شویم و به سمت مدیریت دولتی نوین حرکت کنیم و لذا راه اندازی سامانه HIM چراغ راهی است تا چشم‌انداز مدیریت منابع در مراکزمان را تدوین کنیم و آسیب‌های موجود را شناسایی و رفع نماییم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار