یک کیلومتر از راه روستایی ریکنده آسفالت شد\

یک کیلومتر از راه روستایی ریکنده آسفالت شد

  • کد خبر: 2111103975
  • چاپ
  • انتشار: 16 بهمن 1402 - 17:49

در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در روز دوشنبه فاز اول آسفالت راه روستای ریکنده به طول یک کیلومتر با حضور فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان، بخشدار مرکزی ، راهداری ، اعضای شورای بخش، رئیس و اعضای شورا و دهیاری این روستا افتتاح شد.

 

به گزارش استناد نیوز،  فرماندار شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در دهستان کوهساران اقدامات موثری انجام شده است، گفت: دهستان کوهساران شامل هشت روستا است که از این تعداد روستاها تاکنون  در ۷ روستای آن طرح هادی  اجرا شده است.

جواد مولایی قرا با بیان اینکه دهستان کوهساران دارای پتانسیل خوبی برای ظرفیت گردشگری است، افزود: به افرادی که در بخش گردشگری و میراث فرهنگی سرمایه گذاری کند ، تسهیلات لازم اعطا خواهد شد. 

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه فاز اول راه روستایی ریکنده به طول یک کیلومتر اجرا شد، گفت: برای اجرای فاز دوم هم پیگیری های لازم از سوی اداره کل راهداری صورت گرفته و پیمانکار این طرح هم انتخاب شده است.

بهرام واگذاری اعلام کرد:در فاز دوم مسیر روستای ریکنده به سمت روستاهای کرچنگ، کوتنا، سیف کتی، پرچینک و سید ابوصالح آسفالت خواهد شد.

وی به طرح توجیهی محصول نیشکر در این روستا اشاره ای کرد و ادامه داد: درنظر داریم تا ۷ هزار متر از زمین که مختص منابع ملی است را برای این طرح در نظر بگیریم تا نسبت به کاشت نیشکر اقدام شود .

واگذاری اعلام کرد : این طرح علاوه بر اشتغالزایی، درآمد پایداری برای روستا خواهد داشت .

وی دیگر طرح ارائه شده به استانداری را کاشت محصول نیشکر در حاشیه جاده این روستا اعلام کرد که مورد استقبال فرماندار این شهرستان قرار گرفت.

رئیس شورای ریکنده وسعت این روستا را ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت که ۷۵ هکتار از اراضی این روستا به کشت نیشکر اختصاص یافت که امسال این سطح را ۱۰ هکتار افزایش داده ایم .

واگذاری درپایان در خصوص تسهیلات به جوانان این روستا ، گفت با اختصاص وام اشتغال زایی به جوانان کارگاه‌های نیشکر وسعت یافته و از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود. 

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار