رشد ۶ برابری تخت بیمارستانی مازندران در پس از انقلاب\

رشد ۶ برابری تخت بیمارستانی مازندران در پس از انقلاب

  • کد خبر: 2111103992
  • چاپ
  • انتشار: 19 بهمن 1402 - 09:15

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۲۹ طرح تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید. 

به گزارش استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های سلامت یک کشور امید به زندگی است که قبل از انقلاب ۵۵ سال بود که اکنون در کشور ۷۲ و در مازندران ۷۷ سال است، خاطرنشان کرد: تمام شاخصه‌های مازندران قبل از انقلاب پایین تر از کشور بود اما اکنون در عمده حوزه‌ها شاخص های آن در استان مازندران بالاتر از کشور است و وضعیت مطلوب‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مرگ و میر ۱۲۰ در هزار بود که اکنون در استان شاهد کاهش چشمگیر و وضعیت مطلوبی هستیم، بیان کرد: مرگ و میر مادران باردار ۲۰۰ در هزار تولد بود و اکنون ۱۵ در هزار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه تعداد پزشکان به نسبت پیش از انقلاب بود به وضعیت مطلوبی رسیده است، گفت: تعداد تخت بیمارستانی سطح استان قبل از انقلاب ۲۰۰۰ تخت بود که اکنون به ۶ برابر یعنی ۱۲۰۰۰ تخت رسیده است.

این مسئول افزود: در دهه فجر امسال از کلار آباد تا گلوگاه پروژه‌های افتتاحی گسترده است و در توسعه و تجهیز مراکز درمانی نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفت.

دکتر غلامی با تاکید بر این که تلاش دولت سیزدهم در حوزه سلامت ستودنی است و کمال تشکر را داریم، مطرح کرد: پروژه‌‌ای در استان داشتیم که ۱۷ سال به طول انجامید و در طی ۱۵ سال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به ان تخصیص داده شد اما طی دو سال اخیر با تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی به همت دولت سیزدهم به اتمام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با لشاره به دو ابر پروژه دیگر دانشگاه ، به پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان تنکابن اشاره کرد و از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی فاز نخست بیمارستان آیت‌الله طبرسی خبر داد

این مسئول ادامه داد: تعرفه‌های پایین کنونی موجب شده است تا بیمارستان‌ها به سمت ورشکستگی بروند و با این روند تعرفه‌ها، خدمات حوزه درمان دچار آسیب خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه از تامین اجتماعی متذکر شد: تعرفه پرستاری نیز از مطالبات جدی کادر درمان و پرستاری است که امیدواریم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

آیین افتتاح تجمیعی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور استاندار، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین، مدیران، پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار