تعیین نرخ غیرکارشناسی تداوم خودکفایی گندم را از بین می‌برد/پیشنهاد 2 هزار 800 تومانی قیمت گندم\

تعیین نرخ غیرکارشناسی تداوم خودکفایی گندم را از بین می‌برد/پیشنهاد 2 هزار 800 تومانی قیمت گندم

  • کد خبر: 219257
  • چاپ
  • انتشار: 30 شهریور 1398 - 15:05

استناد نیوز، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تداوم دست یافتن به خودکفایی گندم به عنوان کالای استراتژیک در شرایط فعلی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید با تعیین نرخ غیرکارشناسی تداوم خودکفایی آن را از بین ببریم.

 

به گزارش استناد نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، گفت: قیمت 2 هزار و 800 تومانی پیشنهاد شده از سوی نظام صنفی کشاورزی کشور دور از منطق کارشناسی نیست.

تعیین قیمت خرید تضمینی گندم منطبق بر نرخ تورم الزامی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم باید قبل از آغاز فصل کشت مشخص شود، ادامه داد: باید در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم هزینه‌های تولید کشاورزان و نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی مدنظر قرار گرفته شود.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت پیشنهادی از سوی نظام صنفی کشاورزی به میزان 2 هزار 800 تومان موجب ایجاد رغبت کشت گندم در میان کشاورزان می‌شود، عنوان کرد: تداوم دست یافتن به خودکفایی گندم به عنوان کالای استراتژیک در شرایط فعلی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید با تعیین نرخ غیر کارشناسی تداوم خودکفایی آن را از بین ببریم.

قیمت پیشنهادی 2 هزار 800 تومانی گندم در دستور کار دولت قرار بگیرد

وی با بیان اینکه از دولت این انتظار وجود دارد تا در راستای حمایت از کشاورزان گندم کار قیمت پیشنهادی 2 هزار 800 تومانی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: سال گذشته عدم تعیین قیمت غیر کارشناسی باعث شد بخشی از کشاورزان گندم تولیدی خود را به دولت تحویل ندهند.

قیمت 2 هزار و 800 تومانی برای هر کیلوگرم گندم در مقایسه با نرخ سال گذشته اختلاف کمتری با قیمت این محصول در کشورهای همسایه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در پایان، خاطرنشان کرد: قیمت 2 هزار و 800 تومانی برای هر کیلوگرم گندم در مقایسه با نرخ سال گذشته اختلاف کمتری با قیمت این محصول در کشورهای همسایه دارد و می‌توانیم کشاورزان را برای تحویل گندم خود به سیلوهای دولتی قانع کنیم./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار