مسئله بنیاد علوی بودن اراضی برخی بقاع متبرکه باید رفع شود\

مسئله بنیاد علوی بودن اراضی برخی بقاع متبرکه باید رفع شود

  • کد خبر: 2110497
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1398 - 15:52

استناد نیوز - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: هنگام اخذ سند مالکیت برخی بقاع متبرکه اعلام می شود که زمین آن جزو اراضی بنیاد علوی است در حالی که این مشکل باید برطرف شود.

 

 به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام ابراهیم حیدری ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه ثبتی بین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه مازندران در کشور بیشترین سند مالکیت موقوفات را کسب کرده است، اظهار کرد: سنددار کردن اراضی وقفی بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از نظر دارا بودن رقبات موقوفات رتبه برتر کشور را دارد، افزود: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت وقف می‌شود و از این رو از هرگونه تجاوز موقوفه‌خواران جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با قدردانی از اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای صدور اسناد مالکیت موقوفات، خاطرنشان کرد: سنددار کردن اراضی وقفی در استان نیازمند همت جهادی کارکنان ادارات اوقاف و ادارات ثبت است.

حیدری تصریح کرد: هنگام اخذ سند مالکیت بقاع متبرکه اعلام می‌شود که زمین بعضی از آستان مقدس امامزاده جزو اراضی بنیاد علوی است در حالی که قدمت یک امامزاده به چندصد سال قبل مربوط می‌شود و این مشکل باید برطرف شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای تسریع در روند صدور اسناد مالکیت موقوفات استان، گفت: تثبیت موقوفات یک امر مهم و ضروری است و این اقدام را بر اساس قانون و مسائل شرعی وقف انجام خواهیم داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار