سه هزار هکتار آببندان در ساری/ بررسی لایروبی آببندان 33 روستا\
  • مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

سه هزار هکتار آببندان در ساری/ بررسی لایروبی آببندان 33 روستا

  • کد خبر: 2110501
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1398 - 22:32

استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: 105 قطعه آب بندان به مساحت سه هزار هکتار در این شهرستان وجود دارد که هم اکنون ظرفیت ذخیره 70 میلیون متر مکعب آب را دارد.

 

 به گزارش استناد نیوز، رضا پورفلاح اظهار کرد: با گذشت زمان و ورود رسوبات به آببندان اه به عنوان ذخيره ساز آب كشاورزي، حجم ذخیره آب بندان ها کم شده و نیاز به لایروبی و بازسازی دارند که با کمک سازمان های مربوطه این امر در سال های اخیر پس از مواجه شدن با مشکلات بحران کم آبی و نیاز به مدیریت آن به طور جدی تری در حال پیگیری است.

 وی اضافه کرد: شهرستان ساری دارای 105 قطعه آب بندان به مساحت سه هزار هکتار است که هم اکنون ظرفیت ذخیره 70 میلیون متر مکعب آب را دارد و با اجرای پروژه های لایروبی، مرمت و بهسازی ظرفیت آن دو برابر می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌ها است، تصریح کرد: بهره ‌برداری از پروژه های اشتغالزایی همچون پرورش آبزیان، توسعه توریسم آب و همچنین پایداری در تأمین آب کشاورزی اولویت دوم اجرای این طرح هاست.

 پورفلاح خاطرنشان کرد: لایروبی یک هزار و 506 هکتار آب بندان در 33 روستای شهرستان ساری مورد بررسی قرار گرفت و دو پروژه لایروبی آب بندان روستاهای خاریک و جعفرکلا در 21 هکتار آماده مناقصه است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: پروژه لایروبی و بهسازی 132 هکتار از آب بندان های روستاهای سلیمان کلا، دامیر، پنبه چوله و ولشکلا این شهرستان با اعتبار 5 میلیارد و 600 میلیون ریال در این شهرستان در حال اجراست و تا ابتدای فصل کاشت برنج به آنها تحویل داده می شود.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار