سوادکوه شمالی، کلکسیونی از فعالیت های کشاورزی\

سوادکوه شمالی، کلکسیونی از فعالیت های کشاورزی

  • کد خبر: 2111103740
  • چاپ
  • انتشار: 06 آذر 1402 - 11:23

مازندران قطب کشاورزی و فعالیت وابسته به آن شمار می رود اما در میان کم هستند شهرستان هایی که ظرفیت فعالیت و تولید در بخش های مختلف در این‌حوزه را داشته باشند. 

سوادکوه شمالی از آن دست شهرستان های تمام عیار در فعالیت های کشاورزی به شمار می رود از تولید مرکبات و علوفه گرفته تا استحصال عسل و حتی پیله ابریشم که در مازندران بندرت انجام می شود درآمد وجود دارد. 

خبرنگار : مونا معینی 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز گفت: در بهار امسال حدود ۷۱۰ تن عسل از ۷۰ هزار کلنی زنبور شهرستان استحصال شد. 

علی نوری نژاد تعداد بهره برداران بخش زنبور در این شهرستان را ۷۲۰ بهره بردار اعلام کرد .

وی برداشت ۱۲ تن پيله تر از جعبه های كرم ابريشم در اين شهرستان خبر داد، گفت که پرورش کرم ابریشم و تولید پیله فعالیت جانبی بانوان شهرستان است . 

نوری نژاد به وجود ۱۲ هزار متر مربع گلخانه و کشت سبزی ، صیفی ، گل، لیموترش ، پاپایا، آلوئوورااشاره کرد و افزود: علاوه بر کشاورزی ، دامداری نیز رونق دارد و اکنون ۲۵ هزار دام سنگین و ۴۵ هزار دام سبک در این شهرستان وجود دارد.

مدیرجهاد کشاورزی سوادکوه شمالی ادامه داد: به طور متوسط سالانه حدود یکهزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز و یکهزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان یکهزار و ۵۰۰ تن انواع مرکبات کشت می شود، افزود: به طور متوسط سالانه بین ۳۶ تا ۴۰ تن انواع مرکبات در این شهرستان برداشت می شود.

نوری نژاد در خصوص کشت کلزا و سویا در این شهرستان گفت : در سال گذشته ۵۸ هکتار به کشت سویا اختصاص یافت که از این میزان سطح ۹۵ تن برداشت شد.

وی گفت : این میزان برداشت باعث شد تا به نسبت مشابه دو سال گذشته با ۵۲ درصد افزایش مواجه شویم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اعلام کرد : امسال ۴۵ هکتار از زمین های این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت .

وی گفت با توجه به خرید تضمینی در این بخش ؛ نوید بخشی برای کشاورز است .

مدیر جهاد. کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۲ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، افزود : در این محصول هم به نسبت دو سال گذشته با ۲ برابر افزایش سطح مواجه بوده ایم که نشان از ورود همکاران ما در بخش ترویج بوده است.

نوری نژاد در خصوص کشت جو گفت : در سال گذشته ۶۱ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافت که از این میزان ۱۳۱ تن برداشت شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۶۳ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت شبدر، علوفه اختصاص یافت گفت که از این میزان هم ۱۷ هزار و ۲۶۰ تن برداشت شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار