\

یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

  • کد خبر: 2111104063
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1402 - 10:25

منابع خبری از یورش گسترده صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری و بازداشت ۲۰ فلسطینی خبر دادند.


به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به نقل از العربی، نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش بردند که در پی این یورش مبارزان فلسطینی ضمن درگیری با آن‌ها یک بولدوزر نظامی صهیونیستی را با بمب انفجاری هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین با تجهیزات گسترده نظامی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند و منزل شهید معاذ المصری در شهر نابلس را منفجر کردند.
همچنین اشغالگران به شهر قلقیلیه واقع در کرانه باختری یورش بردند واجازه ندادند که کادر پزشکی در این شهر فعالیت خود را انجام دهد.
العربی در ادامه گزارش خود به حمله ور شدن بولدوزرهای صهیونیستی به اردوگاه نورشمس و همچنین وازگون شدن این بولدوزها توسط مبارزان فلسطینی خبر داد.
این گزارش می افزاید نیروهای صهیونیستی اکنون درحال جا به جا کردن این تجهیزات هستند و نیروهای اشغالگر به اردوگاه الامعری در رام‌الله نیز یورش بردند.
نیروهای اشغالگر در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز ۲۰ فلسطینی را بازداشت کردند که ۱۲ نفر از آن‌ها اسیر آزاد شده هستند.
دو روز پیش باشگاه اسیران فلسطینی در آخرین آمار خود اعلام کرد که تعداد بازداشتی ها در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر گذشته(۱۵مهر) تاکنون به ۷هزار و ۳۳۵ نفر رسید است.
همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار