مدیران شستا از بندرامیرآباد بازدید کردند\

مدیران شستا از بندرامیرآباد بازدید کردند

  • کد خبر: 2111531
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1398 - 19:20

استناد نیوز، مدیران هلدینگ های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی از بندرامیرآباد بازدید و با مدیر این بندر به گفتگو نشستند.

 

 به گزارش استناد نیوز ؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در جلسه ای که صبح امروز (۲بهمن ۹۸) پیش از بازدید میدانی مدیران شستا از این بندر برگزار شد به تبیین قابلیت ها و ظرفیتهای بندر امیرآباد پرداخت.

سیاوش رضوانی با بیان اینکه بندرامیرآباد به عنوان بندر اولین ها در شمال کشور شناخته می شود گفت رشد صادرات ، واردات ، تخلیه و بارگیری کالا ، ترانزیت و حمل و نقل ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، جایگاه بندرامیرآباد در حاشیه دریای خزر را در تراز بالایی قرار داده است.

وی به آمار و ارقام احصایی از فعالیت های مختلف بندرامیرآباد در بخش های بندری ، دریایی ، سرمایه گذاری و... اشاره کرد و اظهار داشت در سال جاری برای نخستین بار حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن میله گرد به بندر آستاراخان صادر شد که مجموع صادرات در سال جاری را به میزان ۶۲۹ هزارو ۷۳۱ تن رسانده است.

مدیر بندر امیرآباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر این نکته که بندر امیرآباد با نگاه ترانزیتی طراحی و ساخته شده و از مزایای حمل و نقل ریلی برخوردار است تصریح کرد " امیدواریم بتوانیم با تمام توان و ظرفیتهای لجستیکی و اراضی پسکرانه بی نظیر این بندر در شمال کشور ، ترانزیت کالا را از مسیر کریدور شمال – جنوب رونق بخشیده و از سرمایه گذاران داخلی در این بخش استقبال می کنیم."

رضوانی با بیان اینکه بندرامیرآباد محور گردشگری منطقه محسوب می شود اظهار داشت مساحت بیش از ۲۵ هکتاری گردشگری که در منتهی الیه اراضی شرقی پسکرانه بندرامیرآباد پیش بینی شده است فرصت مغتنمی را برای سرمایه گذاران بخش گردشگری فراهم می کند تا با سرمایه گذاری در این زمینه ، توریسم دریایی منطقه را رونق بخشند.

سلیمانی مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه شستا باید از ظرفیت های بازار کشورهای حوزه CIS بهره برداری کند بر استقرار پایگاه صادراتی شستا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و ارتباط موثر با شرکت های خارجی واقع در حاشیه دریای خیزر تأکید کرد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار