وضعیت نا به سامان حوزه صنایع غذایی در استان مازندران / 70 درصد شرکت های غذایی به سوددهی نمی رسند\
  • رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران؛

وضعیت نا به سامان حوزه صنایع غذایی در استان مازندران / 70 درصد شرکت های غذایی به سوددهی نمی رسند

  • کد خبر: 212126
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1396 - 11:24

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران : تنها 30 درصد کارخانجات صنایع غذایی مازندران سودآور است و مابقی یا سودی ندارند یا ضرر می دهند.

به گزارش استناد نیوز، اسماعیل خاتمی مقدم در نشست هم اندیشی مدیران صنایع غذایی شهرستان های ساری و جویبار در انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی مشترک و قابل اعتماد خبر داد.
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران با اشاره به اینکه با استناد به این مجموعه آماری بیشترین راندمان در واحدهای آرد مازندران تحقق یافت، تصریح کرد: 30 درصد کارخانجات غذایی مازندران سودآور، 60 درصد در نقطه سربه سر و 10 درصد زیانده هستند.
وی با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم در مجموع حدود 2 برابر سایر دولت ها کارخانه های غذایی از محل طرح های زودبازده به بهره برداری رسید: خاطرنشان کرد: تنها حدود 20 درصد آن کارخانه های زودبازده فعال هستند.


خاتمی مقدم در پایان به مشکلات عمده شرکت های تولیدی مواد غذایی اشاره کرد و غذاهراسی و فله فروشی را دو مشکل اصلی این صنف دانست.
در ادامه این نشست، آیت غلامی دبیر انجمن صنایع غذایی استان نیز گفت: از مجموع 62 واحد غذایی ساری دارای پروانه بهره برداری از دو سازمان صنعت و جهاد کشاورزی 27 واحد و در شهرستان جویبار از 9 واحد موجود تنها 4 واحد در حال حاضر فعال هستند. صنعت غذا در ساری موجب اشتغال هزار و 394 نفر و در شهرستان جویبار موجب فعالیت 373 نفر شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار