روشنفکرنمایی‌های ساده‌لوحی دیگر/ کروبی ملعبه‌ای بیش نبود\

روشنفکرنمایی‌های ساده‌لوحی دیگر/ کروبی ملعبه‌ای بیش نبود

  • کد خبر: 212256
  • چاپ
  • انتشار: 16 بهمن 1396 - 22:14
استناد؛عضو هیأت علمی دانشگاه، تحلیل‌گر و نظریه‌پرداز مسائل سیاسی و اجتماعی کشور به انتشار نامه‌ای منتسب به یکی از سران فتنه در فضای مجازی واکنش نشان داد.

 سرویس سیاسی/ این روزها در فضای مجازی نامه‌ای منتسب به آقای کروبی خطاب به مقام معظم رهبری انتشار یافته که تکذیب هم نشده است و در صورت صحت انتساب، لازم می‌دانم نکاتی را متذکر شوم.

کسی تردید ندارد که کروبی در حتی در جناح خودش هم ملعبه‌ای بیش نبوده و نیست و شاهد مدعای ما، رأی علنی معنادار و تمسخرآمیز کرباسچی رئیس ستادش به یک رقیب انتخاباتی دیگر یعنی موسوی است که این تخریب و اهانت درون ستادی در تاریخ رقابت‌های انتخاباتی جهان بی‌سابقه است.

کروبی که به برخورداری از رأی کمتر از آرای باطله در دو دوره انتخاباتی متوالی ریاست جمهوری اشتهار یافته، بیش از آنکه به‌عنوان یک مسؤول در نظام مورد احترام باشد، سوژه بسیاری از لطیفه‌های سیاسی است که حتی توسط هم جناحی‌های سیاسی‌اش بیان شده و می‌شود.

نامه منتسب به او که البته اینب ار مرموزانه، بهانه‌ای برای شکستن سکوت مرگبار بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و روشنفکران بیمار شده و آن را شجاعانه و دلسوزانه و مردم خواهانه تعبیر کرده‌اند، نامه‌ای موهن، سیاه‌بینانه، یک‌جانبه‌نگر و در اصل ترجمه‌ای از نامه‌های تهیه شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی نظام سلطه است که طبق معمول این‌بار هم تصمیم گرفتند این عقده‌گشایی را از زبان یک چهره آشنای داخلی انجام دهند!

نامه‌ای به‌ظاهر نقادانه و اما به‌واقع تخریب‌گرانه طوری تنظیم شده که در نگاه قضایی، یک دادخواست تلقی شده و گویا نظام و همه مقامات و همه عملکردها و فعل و انفعالات منتسب به نظام را به محاکمه کشیده و فارغ از اینکه بخش‌های گسترده‌ای از واقعیات موجود، ماحصل حضور و عملکرد خود ایشان و همپالکی‌های حزبی و جناحی ایشان است، همه را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به مقام معظم رهبری ربط داده و خواهان پاسخگویی و به عبارتی واضح‌تر، بی‌شرمانه خواهان محاکمه مقام معظم رهبری به جرم کم‌کاری و یا بدکاری قوای سه‌گانه و عمدتاً قوای مجریه و قضائیه است!

جالب اینجاست که این نامه در شرایطی انتشار یافته که اولاً این چند نفر مشمول رأفت نظام اسلامی‌اند و ثانیاً حکم حصر آنها مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و ثالثاً با میانجی‌گری‌های بعضی از افراد نافذ، به‌دلیل کهولت سنی و سایر ملاحظات، مقدمات پایان یافتن حصر ایشان و کاهش تعداد محصوران فراهم شده بود و ایشان هم در جریان بود، اما باز هم ملعبه شد و در سناریوی تهیه شده دیگران، ناشیانه به ایفای نقش پرداخت و معلوم شد که طراحان پشت صحنه فتنه‌ها، به ادامه حصر این شیخ ساده‌لوح بیشتر احتیاج داشته و آزادی ایشان، نقشه‌های آنها را برای طراحی بسیاری از فتنه‌های پیش رو نقش بر آب می‌کرد!

کروبی که این سال‌ها بیشتر در توهمات خود سیر می‌کند و مشهور به شخصیت افراط و تفریطی است، در شرایطی با بخش تندروی جناح اصلاحات همراه شده که خودش در طول انتخابات یکی از منتقدان و حتی افشاگر محتواهای خانه‌های تیمی فتنه گران بوده و از طرفی اصلاً نمی‌توانست مدعی پیروزی در انتخاباتی باشد که در جناح خودش، یک چهره طرفدار جدی نداشت!

خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند که در ایام پایانی عمر، فارغ از تحمل آن همه سختی‌های دوران مبارزه، این‌گونه مضحکه نشده و با ملعبه شدن در دست طراحان فتنه‌ها، آب به آسیاب دشمن ریخته و جاده صاف‌کن کسانی شود که فینال خواسته‌هایشان فروپاشی نظام و تفکر دینی و تسلیم کردن انقلاب به نظام سلطه جهانی است.

چقدر شبیه هم عمل می کنند، فتنه‌گران هر دو جناح که مثل دو لبه یک قیچی استکباری، ولایت فقیه، اسلامیت نظام، قانون اساسی و سایر خط قرمزهای نظام را هدف گرفته و رفته رفته احساس می‌شود که سوار بر ارابه‌های غرور و غفلت و وابستگی، بر ابدان مطهر شهدا تاخت و تاز کرده و با استناد به محاسبه‌های غیرکارشناسی و عوام پسند، هیچ فرصتی را برای از بین بردن ستاوردهای خحون شهدا و فرصت‌های پیشرفت نظام از دست نمی‌دهند و هر کدام با ادبیات انحصاری خود نهایتاً همان هدفی را تعقیب می‌کنند و همان حرفی را می‌زنند که به آنها دیکته شده است!

خدا را شکر که ما مردم بصیر و ولایت‌مداری داریم و به‌خوبی سره را از ناسره تشخیص داده و فریب این فتنه‌گری‌ها و التهاب‌آفرینی‌ها را نخورده و قطعاً مثل همیشه پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به این‌طور اراجیف گویی و دروغ پراکنی و سیاه‌نمایی داده و نمی‌گذارند که دشمن متعاقب این‌گونه آتش تهیه، عملیات موفقیت‌آمیزی داشته باشد، اما این‌گونه کینه‌ورزی‌ها هرگز از حافظه انقلاب و حافظه مردم ما پاک نخواهند شد و مردم به تکلیف خود در فراز و فرودهای آینده بیشتر واقف شده و بصیرانه‌تر عمل خواهند کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار