بستر را برای نقش آفرینی مردم و بخش خصوصی آماده کنیم/کارت بازرگانی به اهلش سپرده شود\
  • استاندارمازندران:

بستر را برای نقش آفرینی مردم و بخش خصوصی آماده کنیم/کارت بازرگانی به اهلش سپرده شود

  • کد خبر: 213368
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1397 - 21:43

استنادنیوز؛استاندار مازندران، گفت: سیاست راهبردی ما رفع مزاحمت برای فعالان اقتصادی است و تمامی تلاش را خواهیم کرد تا فضا را برای نقش آفرینی مردم و بخش خصوصی فراهم کنیم

 محمد اسلامی در مراسم گرامی داشت هفته صنعت و معدن با اشاره به این که کار صنعت و معدن، کاری عاشقانه است و تنها با عشق به پیش می رود، تصریح نمود: دولت توانمند در گرو ملت توانمند و ملت توانمند در گرو دولت توانمند است و ما باید روی توانمندی ملی مان کار کنیم. دولت و ملت هر دو باید قدرتمند باشند.

استاندار با اشاره به این که هزینه هایی که ما می پردازیم هزینه های استقلال است و یک نمونه از میلیاردها دلار آن که از سوی کشورهای بدخواه ما تامین می شود در دفاع مقدس بر علیه ما خرج شد، افزود: استراتژی مدون دشمن؛ فشار از بیرون و گسست از درون برای شکستن ظرفیت های ملی ماست.

وی با بیان این که دشمن روی نقاط ارزش آفرین ما تمرکز می کند و تلاشش این است که از همان نقاط ما را دچار آسیب جدی کند، گفت: امروز؛ مواد خام و ذخایر دیگر داشته های قدرتی و استراتژیک نیستند بلکه دانش روز و داشتن ظرفیت های نسل پنجمی قدرت آفرین هستند و سهم بازار را جذب نمودن، بازار را ساقط کردن و کالاهای نوین را وارد بازار کردن، برنامه یی است که در دستور کار ابرقدرت هایی است که برای سروری بر کل قلمرو جهان دنبال می کنند.

استاندار با اشاره به این که ما کشور بزرگی هستیم و ملت قدرتمند و خلاقی داریم و باید فضا را برای نقش آفرینی مردم گسترده تر کنیم، اظهار داشت: ما در مازندران به دنبال رفع مزاحمت برای فعالان در عرصه های مختلف هستیم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی کنیم.

استاندار با بیان این که بنده هیچگاه در اتاق دربسته برای مشکلات استان تصمیم گیری نمی کنم، گفت: برای نخستین بار تمام شهرک ها و واحدهای صنعتی مازندران را اسکن و همه مشکلات و مسایل را شناسایی کردیم که مجموعا 10 مساله مشخص وجود دارد که واحدهای تولیدی و صنعتی استان با آن روبرو هستند.

وی با بیان این که امروز، هیئتی که موظف به سرکشی به واحدهای صنعتی است در واقع به صورت رزمایشی به تکالیف این واحدها رسیدگی می کند، افزود: 160 واحد صنعتی در شهرک ها دچار مشکلات بانکی هستند که پیگیر رسیدگی به مسایل آن ها هستیم.

اسلامی، با اشاره به این که دشمن به دنبال ساقط کردن ایران اسلامی است و ما در این برهه نیازمند وحدت و خرد جمعی هستیم، خاطرنشان ساخت: ما برای صیانت از دستاوردهای انقلاب جان دادیم و تا آخر پای آرمان های والای انقلاب ایستاده ایم و با پایداری؛ هرگز نمی گذاریم دشمن به اهداف خود نائل شود.

استاندار با بیان این که امروز باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی با منطق عمل کنیم، یادآور شد: منطق بازار؛ منطق عرضه و تقاضاست و قدرت خرید نیز عامل تعیین کننده ای است که باید ایجاد شود.

وی با بیان این که ما باید جدول منابع و مصارف ارزی مان را استخراج کنیم، افزود: باید دریابیم 400 میلیون صادرات استان در سال گذشته کجا رفته است. باید به پرچم و پول ملی خودمان عشق داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به که رشد اقتصادی ما باید از ارزش افزوده ایجاد شده تحقق یابد و زنجیره ارزش داخل باید تامین شود، ابراز نمود: کارت بازرگانی باید تعیین تکلیف شود و به اهلش سپرده شود و ما باید به موضوع اهلیت در فعالیت های مختلف تولیدی، تجاری و اقتصادی اعتقاد داشته باشیم.   

وی با بیان این که هدف تحریم ها از بین بردن مقبولیت نظام است، تصریح کرد: دشمن چون نمی تواند مشرعیت نظام را زیرسوال ببرد به دنبال آن است تا مقبولیت نظام را با حرکت های مخرب اقتصادی به چالش بکشد.

استاندار با اشاره به این که دولت ایران در تراز مالی خود فاقد بدهی خارجی است، گفت: با توجه به چنین ظرفیتی؛ راندمان و بهره وری مان را باید بالا ببریم و وفادارانه کار کنیم. نیروی کار ما باید وفادار و صبور باشد.

وی بر ضرورت اصلاح ساختار حقوقی و مالی شرکت های تجاری و تولیدی تاکید کرد و گفت: باید از بازار مالی به بازار سرمایه هجرت کنیم و این مهم، با اصلاح ساختار یاد شده اتفاق می افتد.

اسلامی با اشاره به تشکیل و فعالیت اتاق فکر برای تهیه نقشه تعالی و توسعه مازندران، افزود: همزمان بنیاد توسعه مازندران را دنبال می کنیم تا با کمک مردمی و ایجاد هلدینگ های لازم، چرخ توسعه استان را پرشتاب تر بگردانیم.

استاندار گفت: با برداشتن برخی موانع ساده و کوچک می توان تحولات موثر در بخش های مختلف ایجاد کرد و بنده در زمان 8 ماه حضورم در مازندران این سیاست را در کنار سیاست های کلان در عمل دنبال کرده ام.

اسلامی با اشاره به این که برند سازی و ایجاد قدرت لجستیک و زیرساخت های حمل و نقل را دنبال می کنیم، افزود: هدف صادرات 3 میلیارد دلاری استان تا پایان برنامه ششم باید محقق شود.

استاندار مازندران با بیان این که باید به معنای واقعی کلمه؛ دانش بنیانی شویم چرا که اگر به روز نشویم، قدرت رقابت نخواهیم داشت، گفت: هر نوع تولید برای رقابت در بازار باید کیفیت داشته باشد.اتاق فرمان دیده بانی مشتری در واحدهای ما باید ایجاد شود.             



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار