خبری از پرداخت تسهیلات خسارات طوفان نشد / بد عهدی مسئولان در قبال مردم طوفان زده مازندران\
  • پس از گذشت 3 ماه

خبری از پرداخت تسهیلات خسارات طوفان نشد / بد عهدی مسئولان در قبال مردم طوفان زده مازندران

  • کد خبر: 21340
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1395 - 17:56

صبح روز جمعه 12 شهریور ماه بود که مردم مازندران بجای صدای آواز پرندگان با صدای مهیب طوفانی با سرعت 132 کیلومتر بر ساعت از خواب بیدار شدند و ویرانی سرپناه خود را مشاهده کردند...

 به گزارش استناد نیوز، این طوفان خسارت های فرآوانی را برای تاسیسات تعدادی از شهرهای مازندران بخصوص قائمشهر به بار آورد به طوری که در بعضی از نقاط چند روز زمان برد تا امکان وصل شدن آب و برق قطع شده مردم محیا شود. 

اما بیشترین خسارات این طوفان مربوط به خانه های مسکونی مردم بخصوص در روستاها بود بطوری که سقف بسیاری از خانه ها به طور کامل تخریب شد و بسیاری دیگر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کردند، در بسیاری از منازل آب ناشی از باران همراه طوفان به داخل نفوذ کرده و خسارات بیشتری را به مردم زحمت کش و مظلوم مازندران وارد نمود، بعضی مناطق استان با افتادن درختان بر روی سیم های برق و اتصالی برق در همان دقایق اول طوفان بسیاری از لوازم برقی خانواده ها خسارت دید و...

پس از وقوع طوفان، مسئولان کشوری و استانی زیادی در شهرستان قائم‌شهر مشاهده شدند ، از نماینده ویژه رئیس جمهور دکتر نوبخت تا رئیس بنیاد مسکن کشور به این شهرستان آمدند و در کنار دیگر مسئولان استانی و نمایندگان مجلس از مناطق و مردم خسارت دیده بازدید کردند و عکس های فرآوانی گرفته و بلافاصله در فضای مجازی و اخبار منتشر می شد، وعده هایی که یکی پس از دیگری در بوق و کرنا می شد و امیدی که در دل مردم رنج دیده جوانه می زد... 

البته در این بین اقداماتی هم صورت گرفت از جمله توزیع 450 هزار متر مربع ایرانیت و 14 تن نایلون در استان مازندران که البته پاسخگوی حجم عظیم ویرانی ها نبود و هنوز هم با گذشت 3 ماه از آن طوفان مرمی هستند که حواله دریافت ایرانیت داشته و ایرانیتی دریافت نکرده اند! 

پخش ایرانیت

اما پس از گذشت 6 روز از وقوع طوفان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با خبری مسرت بخش به قائمشهر آمد. اسماعیل نجار پس از ورود در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران طی بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از طوفان قائم‌شهر، خبر از کمک 140 میلیارد تومانی دولت به خسارت دیدگان داد. 

وی گفت: برای واحدهای مسکونی که به‌طور کامل تخریب شدند، در شهر مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان پول بلاعوض پرداخت می‌شود و در روستاها مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان پول بلاعوض پرداخت خواهد شد.

همچنین وعده پرداخت 12 میلیون تسهیلات و 2 میلیون پول بلاعوض برای خانه های خسارت دیده و مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات برای خودروهای آسیب‌دیده در طوفان را اعلام کرد! 

حضور نجار بعد از طوفان قائمشهر

علارغم اینکه در ابتدا همه مسئولان بر لزوم اقدامات فوری برای کمک به مردم خبر می دادند اما امروز با گذشت 91 روز از آن طوفان هیچکدام از وعده ها عملی نشدند و امیدی که از وعده هایی که می شندیدند جوانه زده بود به نا امیدی تبدیل شد و با هر باد و بارانی ترس بر دل مردم ولایت مدار مازندران پدیدار می شود که مبادا سقف های نایلونی آن ها در مقابل باران های همیشگی مازندران دوام نیاورد و بار دیگر مجبور شوند اسباب و اساسیه هایشان را به سرپناهی امن! منتقل کنند...

با شروع آذر  ماه موجی از سرما به مازندران رسید و بارش برفی که همیشه برای مازندرانی ها نشاط آور بود غمناک شد چرا که سقف خانه های بسیاری از مردم پس از طوفان به دلیل مشکلات مالی و عدم تحقق وعده های مسئولان فراموشکار ترمیم نشده و سرما مهمان خانه های مردمی با دلی گرم و مهربان شد.

خواسته و تقاضای همه مردم مازندران از مسئولان این است که نسبت به قول هایی که داده اند وفادار بمانند و فراموش نکنند مردمی در رنج و سختی به سر می برند که در همه سختی ها پشت دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و برای صیانت از این خاک جان خود را نثار کردند و همواره پیرو ولایت فقیه بوده و هستند.

 

مردم خسارت دیده مازندران هم اکنون نیاز به یاری دارند، هم اکنون باید خانه های خود را ترمیم و ایمن نمایند تا در سرمای زمستان آسوده باشند و نگران نسیم هایی که می وزد نباشند! هرچه زودتر به داد دل این مردم برسید، همین حالا نه زمان پیش از انتخابات!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار