6هزار معلول تحت پوشش بهزیستی آمل قرار دارند\
  • رئیس بهزیستی آمل:

6هزار معلول تحت پوشش بهزیستی آمل قرار دارند

  • کد خبر: 213743
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1397 - 10:26

استنادنیوز؛رئیس بهزیستی آمل در نشستی  از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 6 هزار معلول در این نهاد مطرح کرد

کبری اسفندیاریان در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان آمل با بیان اینکه مهمترین برنامه این نهاد بر اساس جامعه هدف در پنج حوزه ورود می‌یابد، اظهار داشت: این حوزه‌ها در 21 آیتم رسیدگی می‌کند که اساسی‌ترین بخش آن توجه به زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست به منظور از چلوگیری از خشونت است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 740 خانوار زنان بی‌سرپرست یعنی 8 هزار نفر به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: با توجه به مهمترین دغدغه بهزیستی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی 123 طی دو سال اخیر ورود یافته که طی پنج ماهه سال‌جاری 275 مورد تماس داشتیم.

اسفندیاریان، مهم‌ترین معضل در این شهرستان را کودک‌آزاری، همسرآزاری و خشونت به سالمندان عنوان و مطرح کرد: با حضور ریاست جدید دادگستری آمل کلیه موارد طلاق از سوی دادگاه‌ها به اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شود تا قبل از طلاق مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس بهزیستی آمل با بیان اینکه ملاقات فرزندان خانواده‌های آسیب‌پذیر با والدین در گذشته در کلانتری صورت می‌گرفت که تاثیر ناخوشایندی در روحیه این فرزندان می‌گذاشت، گفت: اکنون با هماهنگی این نهاد ملاقات فرزندان با والدین در یکی از اتاق‌های اورژانس اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی برای ایجاد رفاه معلولان پس از 16 سال مصوبه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی شده تا این امکانات رفاهی فراهم شود.

اسفندیاریان با اشاره به اینکه در بخش استعدادیابی معلولان از سوی این اداره تلاش می‌شود تا معلولان با استعداد شناسایی شوند، افزود: اما مهم‌ترین معضلی که در این شهرستان وجود دارد عدم مناسب‌سازی فضای شهری در این شهر است که چنین فضایی برای سالمندان، معلولان و بانوان باردار بسیار محدودیت داریم.

رئیس بهزیستی آمل از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 6 هزار معلول در این نهاد مطرح کرد و گفت: از این تعداد 280 نفر اوتیسم، 1500 معلول ذهنی، 2600 معلول جسمی، 700 نفر شنوایی گفتاری، 600 نفر بینایی و 700 نفر اعصاب روان هستند.

وی با تاکید براینکه در این شهرستان هفت مرکز چون توانبخشی فجر، بیماران اعصاب روان، بهشت آئین، حرفه‌آموزی کاووش، اوتیسم خورشید و مرکز نیکان برای تربیت شنیداری در سطح شرق استان و مرکز روزانه سالمندان جاویدان فعالیت دارند، اظهار داشت: همچنین 170 مرکز درمان، پیشگیری، تخصصی و مشاوره، 111 مورد در بخش‌های اجتماعی، مددکاری، بازپروری، مهد کودک شهری و روستایی وجود دارد که به مددجویان و خانواده‌های آمل را حمایت می‌کند.

اسفندیاریان با اشاره به بخش مسکن برای معلولان بیان کرد: در این بخش 32 خانوار دو معلول به بالای فاقد مسکن شناسایی شدند که برای آنها ساخت مسکن دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 170 واحد مسکونی نیمه‌کاره و قابل تعمیر این نهاد با هماهنگی‌های انجام شده قرار است جشن گلریزان مسکن در این شهرستان صورت گیرد تا این واحدها به اتمام برسد؛ از این واحدها 97 واحد مسکونی در اولویت هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار