۱۲۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد\
  • رئیس سازمان چای کشور:

۱۲۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد

  • کد خبر: 213825
  • چاپ
  • انتشار: 14 شهریور 1397 - 12:37

استنادنیوز؛رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت 66 درصد از مطالبات چایکاران شمال اظهار داشت: در مجموع تاکنون‌ ۱۲۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است

حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ تاکنون 66 درصد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده که با این حساب تا این لحظه بالغ بر 124 میلیارد تومان از مطالبات آن‌ها متشکل از قدرالسهم پرداختی توسط دولت و کارخانجات چایسازی به حساب آنان واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور به روند خریداری برگ سبز چای در باغات شمال اشاره کرد و بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ 12 شهریور از روند خوبی برخوردار بوده و تاکنون حدود 92 هزار و 919 تن برگ سبز چای نیز از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ 12 شهریور در حدود 38 هزار و 691 تن برگ سبز درجه یک و 54 هزار و 228 تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به واحدهای فرآوری تحویل داده شده است.

جهانساز با بیان این مطلب که 42 درصد از چای برداشت شده درجه یک و 58 درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان دو استان شمالی گیلان و مازندران تاکنون موفق شده‌اند مجموعاً 92 هزار و 919 تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.

وی میزان افزایش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌ گذشته را حدود 4 درصد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ ارزش ریالی این مقدار برگ سبز برداشت شده توسط کشاورزان گیلان و مازندران از سطح باغات چای شمال کشور تا این لحظه نزدیک به 188 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور از فعال بودن 74 کارخانه چایسازی و فرآوری در شمال خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید فرآورده چای خشک در سطح کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چایسازی شمال تاکنون به میزان 20 هزار و 907 تن رسیده است.

‌جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا این لحظه در مجموع حدود 124 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی اعم از قدرالسهم کارخانجات و قدرالسهم دولت پرداخت و به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

وی قدرالسهم مربوط به کارخانجات چایسازی را چیزی در حدود 80 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ میزان قدرالسهم پرداختی توسط کارخانجات چایسازی تا این لحظه به حدود 70 درصد رسیده است که انتظار داریم مابقی مبالغ نیز به تناوب توسط آن‌ها پرداخت شود.

رئیس سازمان چای کشور میزان پرداختی قدرالسهم کارخانجات را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ قدرالسهم مربوط به کارخانجات چایسازی از اول بهره‌برداری برگ سبز چای تا این لحظه 79 میلیارد و 700 میلیون تومان است که تاکنون 56 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌اند.

جهانساز با اشاره به اینکه غیر از 8 کارخانه چایسازی در مازندران مابقی کارخانجات فعال در استان گیلان واقع شده‌اند افزود: تعداد کارخانجات و واحدهای فرآوری برگ سبز چای و تولید چای خشکی که امسال در آغاز فصل برداشت با سازمان چای قرارداد بستند 151 واحد بود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار