اعلام وصول طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو\

اعلام وصول طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو

  • کد خبر: 214061
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1397 - 11:12

استنادنیوز؛ نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو خبرداد.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اعلام وصول طرح نمایندگان برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو، اظهار کرد: این طرح به صورت عادی  در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد؛ البته نیت طراحان این بود که طرح مذکور با قید دو فوریت در دستور کار مجلس قرار گیرد ولی با توجه به اینکه 36 طرح دو فوریتی در نوبت اعلام وصول در صحن علنی مجلس قرار دارد، طراحان طرح و هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیم گرفت که این طرح را به صورت عادی در صحن مطرح شود.

طرح با تدبیر نمایندگان به کنکور 98 می‌رسد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین پس از مطرح شدن این طرح در صحن می‌توانیم سریعاً این طرح در کمیسیون پخته و با 50 امضا نمایندگان مجددا خارج از نوبت آن را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهیم تا این طرح به کنکور سال 1398 برسد.

احمدی لاشکی یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، در این طرح مقرر شده تا زمانی که تمامی دورس سه پایه 10، 11 و12 متوسطه دوم به صورت نهایی و استاندارد برگزار نشده تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت مثبت اعمال شود از زمانی که امتحانات نهایی و استاندارد برای این سه پایه برگزار شد، می توان تاثیر سوابق تحصیلی را به صورت قطعی درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه در واقع این طرح، اصلاحیه مصوبه سال 1395 است، ادامه داد: پیش از این در قانون سنجش و پذیرش دانشجو فقط برخی دروس پیش دانشگاهی و سال سوم دوره دوم متوسطه در کنکور تأثیر داشت که با اصلاحیه کمیسیون مقرر شد، سه پایه متوسطه دوم به صورت نهایی باشد.

اطلاع رسانی به دانش آموزان ضعیف بود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه با نمره چند درس پایه دوازدهم نمی‌توان در مورد آینده دانش‌آموزان تصمیم گرفت، گفت: وقتی دانش آموز از تأثیر قطعی معدل در کنکور بی اطلاع بوده و اطلاع رسانی درستی به نشده نباید به یکباره قانون را اجرا کرد و این موضوع دانش آموزان را دچار اضطراب و تشویش می‌کند.

به گزارش خانه ملت و بر اساس مصوبه شهریورماه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد در آزمون سراسری سال 1398، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر 30 درصد باشد به طوریکه 20 درصد با تاثیر قطعی و 10 درصد با  تاثیر مثبت اعمال می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار